Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Ludovic Orban: Noul episod este horror și o are în distribuție pe gospodina rătăcită la Palatul Victoria

By Redactia , in Politic Stirile zilei , at 21 iulie 2019 Etichete: , ,

Liderul PNL, Ludovic Orban, a reacționat în această după-amiază la anunțul premierului Viorica Dăncilă potrivit căruia autostrada București – Brașov va fi construită din bani de la Guvern. Dăncilă a anunțat astăzi că s-a renunțat la ideea de a face a această autostradă în parteneriat public-privat, așa cum anunța anul trecut. 

Ce spune Ludovic Orban

„Telenovela autostrăzii Comarnic-Braşov continuă. Noul episod este horror şi în distribuţie o are ca principal personaj pe gospodina rătăcită la Palatul Victoria..Ultima întâmplare este anunţul făcut de Vasilica Viorica despre faptul că nu se mai face pe parteneriat public privat, ci va fi declarată de importanţă strategică şi va fi finanţată cu bani de la bugetul de stat, urmând a fi construită tot de consorţiul chinezo-turc, scos din joben pentru parteneriat public-privat.Mai precis, ce ne spune premierul? Am modificat legea privind parteneriatul public-privat pentru ca să nu mai fie necesară realizarea unei proceduri competitive pentru selectarea constructorului. Atribuim cui vor -muşchii noştri- contractul de parteneriat-public privat. După care decidem că nu mai trebuie să vina consorţiul scos din burtă cu banii necesari pentru construcţia tronsonului de autostradă ( aşa cum prevede un contract de PPP, în care finanţarea lucrărilor este asigurată de constructor ) ci îl finanţăm de la buget, din taxele şi impozitele plătite de români”, a scris Ludovic Orban, pe Facebook.

Ce planuri avea Viorica Dăncilă anul trecut

Anul trecut, Viorica Dăncilă anunța ca autostrada care ar trebui să lege Bucureștiul de Brașov se va construi în regim de parteneriat public-privat (PPP) și va fi operată până în anul 2043. Ea prezenta public un studiu potrivit căruia taxa de acces era estimată la 6,3 euro/100 km pentru vehicule ușoare (LGV, din care fac parte autoturismele și mașinile până la 3,5 tone), apoi de 8,8 euro/100 km pentru vehicule grele (camionete, camioane, TIR-uri și alte mașini peste 3,5 tone) și de 12,6 euro/100 km pentru vehicule de pasageri (autobuze sau autocare).

La capitolul costuri, valoarea lucrării era estimată la 1,39 miliarde de euro în varianta unei finanțări „clasice” și la 1,21 miliarde de euro în varianta PPP.

 

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW