Lucrările la Bulevardul Prelungirea Ghencea, mai scumpe cu 170 milioane lei
Consiliul General a aprobat joi, 29 septembrie, un proiect de hotărâre privind majorarea, de la 428,8 milioane fără TVA la 599,5 milioane fără TVA, a investiției în proiectul de modernizare a Bulevardului Prelungirea Ghencea.
Primăria Capitalei, condusă la vremea respectivă de Gabriela Firea, a încheiat cu compania municipală Trustul de Clădiri Metropolitane un contract, în valoare de 465 milioane lei fără TVA, pentru modernizarea Bulevardului Prelungirea Ghencea, un proiect extrem de important pentru îmbunătățirea mobilității în zona de vest a orașului. Proiectul a debutat pe septembrie 2019 și ar fi trebuit finalizat în doar 2 ani. Cu toate acestea, lucrările au avansat extrem de lent din cauza problemelor de finanțare și a capacității slabe a constructorului. În prezent se lucrează doar pe un tronson, în lungime de circa 700 metri, situat între Bulevardul Râul Doamnei și Strada Brașov.
În condițiile în care au trecut mai bine de 3 ani de la încheierea contractului, perioadă în care prețurile materialelor de construcții au explodat, compania municipală nu reușește să-și acopere costurile cu acest proiect din banii încasați de la Primăria Capitalei. Singura soluție pentru deblocarea situației este creșterea alocărilor. Prin urmare, Primăria Capitalei a luat decizia actualizării indicatorilor economici ai investiției, pe baza unui deviz realizat de compania municipală Energetica Servicii, cea care se ocupă de consultanță. Astfel, valoarea totală a investiției ar urma să fie majorată la 599,5 milioane lei fără TVA, din care 465,8 milioane fără TVA reprezintă cheltuielile cu proiectarea și execuția lucrărilor.
Ce prevede proiectul
Noua artera, în lungime de aproximativ 6 km, va avea cale dubla de tramvai, două benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete cu dublu sens, trotuare si spatii verzi intre acestea si partea carosabila.
Totodată, se va mai realiza si un nod intermodal (tramvai 41, autobuze si microbuze ale liniilor preorășenești) precum si o parcare de tip park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsa, ulterior, pana la 500 de locuri.
Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la Terminalul tramvaiului 41, traversează intersecția cu strada Brașov, se continua cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termina la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii