Friday, March 29, 2024
Jurnalism corect


Lucrările la „autostrada nemțească” spre Bulgaria se apropie de final. Când ar putea fi deschis traficul

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 23 octombrie 2021

„Rușinea națională” din apropierea graniței cu Bulgaria ar putea deveni istorie. Lucrările la noul drum de legătură între DN 5 și Vama Giurgiu, în lungime 5,72 km, se apropie cu pași repezi de finalizare.

Prezent în această săptămâna pe șantier, secretarul de stat Irinel Scrioșteanu s-a declarat încrezător că noul drum va putea fi deschis până pe 20 decembrie.

Imaginile publicate de oficial confirmă avansul bun al lucrărilor. Constructorul austriac Porr lucrează la așternerea betonului. Conform oficialului, se toarnă până la 1.300 de mc de beton pe zi iar până acum s-au turnat 13.500 mc, dintre cei aproximativ 33.700 mc ai drumului.

Pe de altă parte, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură rămân rezervați în privința șanselor de inaugurare a drumului până la finele acestui an.

„Șantierul a ajuns la peste 70% stadiu fizic, contractul fiind semnat în 19.11.2019, lucrările începând efectiv în 21.10.2020. Drumul are și o noutate: sistemul rutier rigid alcătuit din beton, turnat cu finisoare speciale care se pot vedea în filmare, acesta putând fi gata în aproximativ 30 de zile, cu o viteză de execuție de aproximativ 350 metri liniari pe zi, în medie. Finisajele, racordurile cu structurile, zona gropii de gunoi și elementele de siguranță rutieră ar putea fi terminate abia în ultimele zile din an, cu mari eforturi și noroc de vreme bună”, arată reprezentanții API, într-un comunicat.

Proiect pilot în România

Drumul va fi unul de două benzi, cu separator median, fiind primul realizat din beton, după eșecul înregistrat pe sectorul București – Fundulea din Autostrada Soarelui, dat în folosință în 2004 și pentru care sunt necesare reparații capitale.

Contractul a fost semnat de CNAIR pe 5 noiembrie 2019, ordinul de începere a etapei de proiectare fiind emis abia pe 5 aprilie 2020. Pe 21 octombrie a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, termenul contractual de execuție fiind de 2 ani. Valoarea contractului este de 106,6 milioane lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Drumul de legătură se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și se continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmând a fi reabilitată la două benzi pe sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.

Potrivit companiei de drumuri, construirea acestui drum de legătură va asigura mai multe obiective:

• devierea traficului în afara localităților reduce atât nivelul de poluare fonic, cât si emisiile de CO2;

• Perioada de tranzit între cele două puncte ale DN5, unde se intenționează execuția drumului de legătură, scade semnificativ rezultând costuri mai mici de transport, dar și un consum redus de carburant;

• traficul local nu va mai fi perturbat de traficul național și internațional, ceea ce va duce la fluidizarea traficului în zonă.

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW