Lucian Bode anunță că lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi dat în folosință până la finalul anului
Ministrul Transporturilor a declarat, duminică seară, că lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi dat în trafic până la finalul anului 2020. Asociația Pro Infrastructura arăta, în luna septembrie, că porțiunea de autostradă nu va fi gata până la finalul anului, din cauza mobilizării extrem de slabe a constructorului italian Impresa Pizzarotti.
Lucian Bode a anunțat, duminică seară, că lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi dat în folosință până la finalul anului 2020, dacă vor fi cel puțin 25 de zile fără intemperii.
„Cei 17 kilometri ai lotului 1 de pe Autostrada Sebeș-Turda, trebuiau să fie finalizați în 2018. În acest moment, progresul fizic este de peste 95%. În condițiile în care vom avea cel puțin 25 de zile fără intemperii, în condiții meteo favorabile, cei 17 kilometri de autostradă din Sebeș-Turda, Lotul 1, vor fi dați în trafic”, a spus ministrul Lucian Bode, la Digi24.
Asociația Pro Infrastructură îl contrazice pe Lucian Bode
Asociația Pro Infrastructură arăta, în septembrie, că lucrările la primul lot al Autostrăzii Sebeș-Turda(A10) nu vor fi finalizate până la finalul anului, după cum Lucian Bode a afirmat în repetate rânduri.
„Vești proaste de pe lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda (A10)! Deși stadiul lucrării la aproape 6 ani de la semnarea contractului este de aproximativ 90%, mobilizarea constructorului italian Pizzarotti nu este nici pe departe suficientă pentru a putea deschide circulația în luna decembrie a acestui an. Se pare că antreprenorul se folosește de toate chichițele contractuale posibile pentru a împinge termenul de finalizare cât mai departe în 2021, în timp ce șoferii stau zilnic blocați zeci de minute în trafic pe DN1 între Sebeș și Alba Iulia.”, afirmă API.
Asociația solicita autorităților să penalizeze aspru constructorii care nu își fac datoria.
„Ne exprimăm speranța că antreprenorii cu asemenea abordări rușinoase pentru blazonul oricărui constructor serios să fie penalizați corespunzător de către autorități și să nu îi mai vedem prea curând pe șantierele din România”, susține ONG-ul
Detalii despre contract
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL
Valoare ofertată: 541,7 milioane lei
Stadiul lucrărilor: 90%
Sursa de finanțare: Fondul de coeziune al UE (85% după rambursare) și bugetul de stat al României (15%)
Data semnare contract: 14.11.2014
Durata contractului: 4 luni proiectare + 18 luni execuție + 48 luni garanție
Data emiterii ordinului de începere a lucrărilor: 2-Dec-2014
Termen de finalizare contractual: Octombrie 2016
Consultant supervizare lucrări: S.C .Egis Romania S.A.
Sursă foto: Asociația Pro Infrastructură
Comentarii