Legătura feroviară Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă, foarte aproape de finalizare
Racordul feroviar care va facilita legătura Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă este foarte aproape de finalizare, avansul lucrărilor fiind de 97%, informează CFR Infrastructură.
Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.
În prezent se lucrează la finisajele interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals), montare instalaţiilor electrice, instalații sanitare, electice și termice, așternerea membranei pentru peroane și aplicarea de vopsea epoxidică, instalarea difuzoare, camere video, grup electrogen, lucrări alimentări cu apă și realizare rigolă preluare ape meteorice și montare parapetului de protecție la peroane.
Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
– Valoare contract: 398,1 milioane lei
– Sursă de finanţare: fonduri europene nerambursabile
– Contractant: SC ARCADA COMPANY
– Constructori pe categorii de lucrări:
– SC ARCADA (construcții civile/viaduct)
– SC WIEBE (suprastructură CF)
– ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații)
Sursa foto: Oana Brânzan