Kensington Communication, firma plătită de PNL pentru promovare pe TikTok, va depune plângere penală pentru deturnarea campaniei în favoarea unui candidat extremist
Kensington Communication, firma plătită de PNL pentru campanie pe TikTok în timpul alegerilor prezidențiale, a anunțat sâmbătă că va depune plângere penală. Firma vrea ca organele abilitate să investigheze dacă propria lor campanie a fost deturnată sau a suferit atacuri cibernetice sau cu boți, pentru a o întoarce în favoarea unui candidat extremist.
În urma investigației Snoop, care a arătat că firma Kensington Communication a fost plătită de PNL pentru campania #EchilibrușiVerticalitate de pe TikTok, compania în cauză a anunțat că va depune plângere penală.
Kensington Communication va depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist”, a transmis compania.
Compania Kensington Communication a declarat pentru Snoop că reclama „Echilibru și Verticalitate” de pe TikTok a fost modificată în platforma FameUp, unde a fost și publicată. Denumirea inițială ar fi fost „#Echilibrușiseriozitate”, însă ar fi fost schimbată în platformă, fără înștiințarea și acordul companiei sau partidului.
130 de influenceri au fost cooptați de pe platforma FameUp pentru reclamă plătită pe TikTok, se mai arată în investigația Snoop.
Într-un raport al CSAT, dar și Expert Forum, se arată faptul că acțiunea #EchilibrușiVerticalitate a fost concepută pentru a promova candidatul extremist Călin Georgescu. În promovarea de pe TikTok acesta nu a fost nominalizat, dar script-ul utilizat de influenceri îl caracterizau întocmai pe el.
Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea