Tuesday, April 30, 2024
Jurnalism corect


Începe proiectarea pe primii kilometri ai Autostrăzii Unirii

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 22 ianuarie 2024 Etichete: , , ,

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a emis luni, pentru data de 1 februarie 2024, Ordinul pentru începerea activităților de proiectare în vederea construirii secțiunii Leghin – Târgu Neamț, în lungime de 29,9 km, parte a Autostrăzii Unirii. Această etapă are termen 6 luni, după care constructorul, firma românească UMB Tehnostrade, poate demara lucrările, care ar trebui să fie gata în maxim 2 ani. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, pe 20 septembrie 2023, cu grupul UMB Tehnostrade, patronat de Dorinel Umbrărescu, contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Leghin – Târgu Neamț.

Valoarea contractului este de 1,54 miliarde lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Stadiul la zi al Autostrăzii Unirii

De departe cel mai important proiect de infrastructură din istoria României, Autostrada Unirii ar trebui să unească Moldova și Transilvania printr-o conexiune rutieră de mare viteză, la nivelul secolului 21.

Autostrada Unirii este divizată în două tronsoane: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (inclusiv pod peste Prut). Prima porțiune, cea care traversează munții, este ceva mai avansată. Incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, secțiunile Leghin – Târgu Neamț și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului vor fi, foarte probabil, terminate primele.

Pentru prima dintre acestea, CNAIR a încheiat cu grupul UMB Tehnostrade, pe 20 septembrie 2024, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor, în timp ce pentru cealaltă licitația nu a fost încă finalizată. Autoritățile și-ar dori să lanseze în perioada următoare și licitațiile pentru proiectarea și execuția secțiunii montane Miercurea Nirajului – Leghin. Estimată la 32 miliarde de lei, această porțiune de drum va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul acesteia va include nu mai puțin de 47 de tuneluri, în lungime totală de 11,64 km, 437 de structuri și cinci noduri rutiere.

Aparent mai ușor de realizat Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni se afla abia în faza de studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Un contract în acest sens a fost încheiat cu firma Consitrans la începutul anului 2021. Deși toată documentația, inclusiv studiile de teren, ar fi trebuit să fie gata anul acesta, suntem încă departe de așa ceva. Conform unor estimări făcute de societatea civilă din Iași, întârzierea în acest contract este de aproape 2 ani.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW