Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Încep lucrările de modernizare a „tramvaiului corporatiștilor”. STB introduce o linie navetă de autobuz

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 15 februarie 2024 Etichete: , ,

Lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai, pe tronsonul cuprins între Șoseaua Ștefan cel Mare și Podul Băneasa (4,25 km), vor începe luni, 19 februarie. Termenul de execuție este de 1 an. 

Tramvaiul va circula pe un traseu modificat între capătul de linie „Piața Sf. Gheorghe” și bucla „Bd. Lacul Tei”. „Din acest an vom avea tramvaie noi, pe șine noi. Primele lucrări de modernizare a căii de rulare încep de luni, pe linia 5. STB a pregătit deja soluții alternative de transport pentru a prelua călătorii și am înființat linia navetă 605”, a anunțat Daniel Istrate, directorul general al STB.

Linia navetă de autobuze 605 va funcționa între terminalul „Aeroport Băneasa” și Str. Viitorului (stația „Toamnei”), pe întreaga durată a lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai. Autobuzele vor purta inscripția: „Aeroport Băneasa – Str. Viitorului (stația „Toamnei”)”.

Autobuzele liniei 605 vor efectua opriri în stațiile:

– Bd. Aerogării, Str. Aviator Alexandru Șerbănescu, Str. Barbu Văcărescu, comun cu cele ale liniei 330;

– pentru facilitarea transbordărilor vor efectua opriri pe Str. Tunari în stația pentru tramvai „Teatrul Metropolis”, pe Str. Viitorului, în stațiile de tramvai „Mihai Eminescu” și „Toamnei”, comun cu tramvaiele liniei 16; – pe Șos. Ștefan cel Mare în stațiile amplasate la bordură „Lizeanu”, „Dr. Grozovici” și „Vasile Lascăr”.

Primăria Capitalei a încheiat, la finele anului 2023, cu o asociere condusă de firma Mari-Vila Com contractul pentru modernizarea liniei de tramvai 5, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Podul Băneasa.

Investiția constă în lucrări la calea de rulare, realizarea a 18 peroane noi, lucrări la rețeaua de contact, modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului, lucrări la sistemul de iluminat public, relocarea semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și Strada Alexandru Șerbănescu și lucrări la rețelele edilitare.

Lucrările ar trebui finalizate în 12 luni, inclusiv proiectarea, iar termenul de garanție este de 5 ani. Valoarea investiției este de 170 milioane lei, TVA inclus.

Traseul propus pentru reabilitarea liniei are o lungime de 4,25 kilometri pe bulevardul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu. Linia de tramvai 5 este una dintre cele mai eficiente din București, având un număr mediu de 11.731 îmbarcări/zi.

„Tramvaiul corporatiștilor” întoarce în apropierea Aeroportului Băneasa

După ani de zile în care pe linia 5 nu s-a circulat deloc sau cu tramvaie V3A bidirecționale, pe această liniei au fost introduse tramvaie cu o singură cabină, după ce Societatea de Transport București a finalizat lucrările la bucla de pe Bulevardul Aerogării, în apropierea Aeroportului Băneasa.

„Astfel, am realizat calea de rulare și linia aeriană de contact, zona carosabilă și trotuarele, am construit peronul, am executat instalații de canalizare pentru preluarea apelor meteorice, am trasat marcaje, am montat indicatoare rutiere și am instalat semafoare. Lucrările au fost realizate de STB după mai bine de zece ani de tergiversări, cauzate de exproprieri și de intrarea în insolvență a fostului executant.”, transmitea atunci primarul Nicușor Dan.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW