Sunday, November 28, 2021
Jurnalism corect


Încă un pas spre redeschiderea circulației feroviare între București și Giurgiu. Unicul ofertant la licitația pentru construcția podului de la Grădiștea a trecut evaluarea financiară

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 25 octombrie 2020

Oferta firmei austriece Porr Construct, singura participantă la licitația organizată de CFR SA pentru reconstrucția podului de la Grădiștea, a trecut etapa de evaluare financiară, urmând ca în perioada următoare să depună toate documentele solicitate de comisia de licitație, a precizat pentru Mainnews.ro Oana Brânzan, purtătoarea de cuvânt a CFR SA.

Noul termen de finalizare a procedurii anunțat pe portalul de achiziții publice de CFR SA este 1 decembrie, însă este posibil ca aceasta să se încheie chiar mai devreme astfel încât să poată fi semnat contractul.

Clarificări suplimentare solicitate de CFR

Concret, firma austriacă mai are de depus cazierele judiciare și documentele suport care să susțină cerințele Documentului Unic de Achiziție European (DUAE).

„Ofertantul nu a depus toate documentele necesare, și anume caziere judiciare și documentele suport care să susțină cerințele DUAE, conform cerințelor de clarificare ale comisiei, documente fără de care procedura de evaluare nu poate înainta. Menționăm faptul că, reprezentanții comisiei de licitație a CFR SA au finalizat etapa de evaluare financiară, pentru care a fost emis avizul pozitiv ANAP. CFR SA așteaptă ca ofertantul să depună în perioada următoare cazierele judiciare și documentele justificative ce susțin DUAE, conform solicitărilor de clarificări ale Comisiei, astfel încât să respectăm toate cerințele legale pentru finalizarea procedurii de licitație pentru acest obiectiv.

Precizăm de asemenea, faptul că, în conformitate cu prevederile legislației achizițiilor publice, procedura se finalizează după verificarea documentelor ce susțin DUAE și emiterea raportului – etapa la care ne aflăm în acest moment, Comisia solicitând clarificări suplimentare, ofertantul fiind așteptat să depună și documentele sus-menționate”, a declarat Oana Brânzan pentru Mainnews.ro.

2 ani și jumătate, termenul de finalizare al noului pod

Lucrările la noul pod de la Grădiștea, esențial pentru reluarea circulației feroviare între București și Giurgiu, ar trebui finalizare la 2 ani și jumătate de la data semnării contractului. Termenul pentru proiectare este de 6 luni, 24 de luni ar trebui să dureze execuția lucrărilor, iar timp de o lună se vor desfășura verificări, teste. Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.

Proiectul prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana) a următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Podul s-a prăbușit în urmă cu 15 ani

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005. Presa a scris la vremea respectivă că prăbușirea podului feroviar a fost cauzată că în albia râului Argeș s-au făcut excavații.

Potrivit Club Feroviar, lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească prin localitatea Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două perechi de trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore.

Sursa foto: Redacția

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW