Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat pe 6 iulie. Circulația va fi întreruptă pe anumite intervale orare

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 23 iunie 2023 Etichete: , , , ,

Podul peste Dunăre de Dunăre de la Brăila va fi inaugurat, în cele din urmă, pe data de 6 iulie, cu aproximativ 2 ani întârziere față de termenul inițial. Cu toate acestea, timp de câteva luni, circulația rutieră va fi suspendată pe anumite intervale orare pentru demontarea schelelor, a anunțat vineri, 23 iunie, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Din 6 iulie se va da drumul la circulaţie. orice zi câştigată până atunci pe care constructorul o va folosi, sigur şi pentru lucrările acestea simple dar şi pentru demontare, care nu sunt simple şi nu pot fi efectuate sub trafic, am ales soluţia corectă, să folosim acest pod o mare parte a zilei şi o mare parte din lucrări să fie noaptea, iar în weekend să fie circulaţie 24 din 24”, a declarat Sorin Grindeanu.

Șoferii vor putea folosi deocamdată doar drumul de legătură Măcin, în condițiile în care celălalt drum, spre Jilia, ar putea să fie gata abia la finele acestui an.

Lucrările la Podul de la Brăila proiect ce cuprinde și construirea a 21 km de drumuri de legătură, au debutat oficial în decembrie 2018 și ar fi trebuit să fie finalizate, conform contractului, în termen de 3 ani, teoretic în decembrie 2021.

Inițial, constructorii au lucrat doar la construirea podului pentru că statul nu a reușit să elibereze la timp traseul pentru drumurile de legătură. Abia în martie 2021 Ministerul Transporturilor a elaborat prima autorizație de construire pentru 6 km, în vreme ce pentru restul de 15 km documentul a fost emis la finalul lunii mai 2021.

Pe parcursul anului trecut premierul Nicolae Ciucă și Sorin Grindeanu au transmis în repetate rânduri că lucrările sunt în grafic, astfel încât podul să poată fi dat în trafic până în decembrie, iar întregul proiect finalizat anul viitor. În final, acest lucru avea să nu se întâmple, ministrul pasând întreaga responsabilitate pentru eșec pe umerii constructorului.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489 si 364 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Podul va asigura legătura rutieră între Brăila și Tulcea.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.  

Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcatuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri laţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,5 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,8 m fiecare.

Date contract:

Constructor: Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System

Valoarea contractului: 2,375 miliarde de lei fără TVA

Sursa de finanțare: Fonduri europene (POIM) și cofinanțare cu bugetul de stat

Durata: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție

Garanție: 10 ani

Data emiterii ordinului pentru proiectare: 2 martie 2018

Data emiterii ordinului pentru execuție: 21 decembrie 2018

Comentarii