Wednesday, June 16, 2021
Jurnalism corect


Înalta Curte a publicat noile reglementări pentru reluarea activității în condiții normale după 15 mai

By Vîrban Robert , in Justitie Stirile zilei , at 13 mai 2020 Etichete: , ,

Înalta Curte de Casație și Justiție a publicat normele care vor fi impuse în cadrul instanței pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, ca urmare a reluării activității judiciare normale, începând cu data de 15 mai. Persoanele care refuză să se conformeze acestora vor fi conduse în afara sediilor.

Cele mai importante reglementări ale instanțe supreme sunt legate de accesul în sediile instituției, verificarea temperaturii corporale, obligativitatea purtării măștii de protecție, amenajarea de culoare separate de intrare și ieșire.

  • Accesul părților și al reprezentanților acestora în sediile Înaltei Curți va fi permis pentru data și ora fixate pentru judecarea cauzei care îi privește, pe baza actului de identitate și a citației, ori, în lipsa acesteia, în conformitate cu listele de acces întocmite pe baza dosarelor aflate pe rol în ședința respectivă.
  • La intrarea în incintele Înaltei Curți va fi verificată prin mijloace neinvazive temperatura corporală (nu este permis accesul persoanelor care prezintă o temperatură corporală mai mare de 37 grade Celsius sau simptome evidente de infecție respiratorie, în ultimul caz decizia finală privind accesul aparținând medicului din cadrul ÎCCJ) și va trebui completată o declarație pe proprie răspundere privind riscurile asociate răspândirii COVID-19 (călătorii în zone de risc, diagnosticarea cu COVID-19, plasarea în izolare sau carantină, contactul cu un bolnav de COVID-19, simptomatologie specifică COVID-19 etc.). Chestionarul este astfel întocmit încât să permită completarea într-un timp mediu de aproximativ 3 minute.
  • La momentul accesului și pe toată durata prezenței în spațiile ÎCCJ sunt obligatorii purtarea măștii de protecție și respectarea unei distanțe de protecție față de alte persoane de 1,5 m. Aceste măsuri se aplică și personalului propriu.
  • Pentru a fluidiza accesul în sediile Înaltei Curți se vor organiza culoare separate de intrare și ieșire și vor fi amenajate spații speciale în care să poată fi completate declarațiile sus-menționate. De asemenea, este instituită posibilitatea prezentării citației exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă.
  • Recomandăm ca declarația sus-menționată să fie descărcată de pe site-ul ÎCCJ, completată și semnată în prealabil, în vederea reducerii timpului de așteptare la momentul efecturării triajului epidemiologic.
  • Declarația poate fi  transmisă în prealabil prin e-mail(este necesar să conțină semnătură olografă, cu excepția documentelor cu semnătură electronică validă), caz în care va putea fi prezentată organelor de pază la momentul accesului exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă.
  • La nivelul fiecărei secții vor fi desemnate persoane care să înștiințeze și să cheme părțile în sălile de ședință, la momentul strigării cauzelor respective.
  • Accesul la compartimentele auxiliare ale instanței supreme (consultare dosare, eliberare certificate de grefă etc.) se va efectua, în principiu, cu programare telefonică prealabilă, astfel încât să poată fi respectată distanța minimă de protecție. În spațiile destinate studiului dosarelor din arhive au fost instalate panouri de protecție.
  • Se recomandă limitarea prezenței efective la sediile ÎCCJ la situațiile strict necesare. Totodată, recomandăm depunerea actelor prin poștă electronică sau serviciile poștale și utilizarea aplicației ”Dosar electronic” pentru studiul dosarelor aflate pe rolul tuturor secțiilor și formațiunilor de judecată, cu excepția Secției de contencios administrativ și fiscal (amănunte despre aplicația de dosar electronic sunt disponibile pe pagina noastră de internet – www.scj.ro)
  • Avocații pot prezenta declarația necesară pentru accesul în sediile îCCJ direct pe telefon sau tabletă, la momentul accesului, fără a fi nevoie să o transmită anterior prin e-mail.
  • În vederea accesului, copia împuternicirii avocațiale poate fi, de asemenea, prezentată în format electronic, pe telefon sau tabletă.
  • Avocații sunt exceptați de la obligația de a se programa în prealabil pentru compartimentele care lucrează cu publicul și li se asigură un spațiu special pentru studierea dosarelor la arhivă, cu menţiunile că va fi necesară respectarea distanței de protecție, precum și autorizarea telefonică pentru prezența în sediu, transmisă personalului de pază de către conducătorul de compartiment
  • Personalul de pază va fi instruit să asiste și să atenționeze persoanele prezente în sediile ÎCCJ cu privire la respectarea măsurilor de protecție, care sunt instituite atât pentru asigurarea propriei sănătăți, cât și a celor din jur, însă persoanele care refuză să se conformeze acestora chiar și în aceste condiții vor fi conduse în afara sediilor Înaltei Curți de către personalul de pază.

 

 

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW