Friday, April 19, 2024
Jurnalism corect


Improvizație din ciment, descoperită la Podul Grant. Nicușor Dan: Grinzile sunt afectate

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 30 octombrie 2023

Siguranța oamenilor care au tranzitat în ultimii ani Podul Grant a fost pusă în pericol. O spun constructorii care lucrează în aceste zile la consolidarea pasajului, după ce au au descoperit o improvizație din ciment, făcută în urmă cu circa 20 ani, din cauza căreia placa de beton s-a degradat. 

Podul Grant a fost închis parțial, în urmă cu săptămâni, spre disperarea șoferilor și chiar a cetățenilor care au încercat să folosească transportul public. A fost prăpăd în acea dimineață, în condițiile în care circulația pe sensul dinspre Crângași către strada Turda a fost oprită. În același timp, pe linia 41, pe Podul Grant, tramvaiele circulă pe un singur fir, alternativ, astfel că a fost redusă capacitatea de transport.

Unii șoferi au petrecut mai multe ore la volan pentru a depăși blocajul, în vreme ce alți cetățeni au fost nevoiți să se înghesuie în tramvaiele pline până la refuz.

Lucrări absolut necesare

Lucrările sunt extrem de importante, în condițiile în care, așa cum arată realitatea descoperită în teren, siguranța celor care circulau pe acest pasaj era pusă în pericol. Pe lângă problemele deja cunoscute, constructorii au descoperit și o improvizație din ciment, făcută în urmă cu circa 20 ani, din cauza căreia apa a pătruns în placa de beton, iar aceasta s-a degradat.

„Constructorul a decopertat straturile de asfalt și de hidroizolație. Mi s-a spus că nu se afla afla în expertiza tehnică faptul că sub hidroizolație nu s-a găsit structura de beton, ci o improvizație dintr-un strat de ciment, care nu este suficient de bun pentru a asigura o aderență perfectă. Este nevoie de o mică lucrare suplimentară de câteva zile. Grinzile laterale sunt afectate și trebuie înlocuite. A intrat apă și le-a afectat. O altă grindă este afectată.”, a declarat primarul Nicușor Dan, aflat luni într-o vizită pe acest șantier.

„Din cauza acestui material care a fost folosit la reparațiile din anii 2000 siguranța podului a fost afectată. Acest strat a permis infiltrații de apă, betonul s-a degradat, grinda de parapet trebuie consolidată în integralitate. Lucrările suplimentare vor dura câteva săptămâni”, a completat reprezentantul Bog’Art.

Se lucrează și noaptea

Constructorii urmează să frezeze cimentul respectiv, lucrare suplimentară care va dura câteva săptămâni, însă termenul de martie 2024 pentru redeschiderea circulației rămâne valabil, a transmis Nicușor Dan.

„Per ansamblu, vrem ca în luna martie (n.r. – 2024) trebuie să terminăm lucrările pe partea superioară”, a precizat Nicușor Dan.

Acest lucru ar trebui să fie posibil și datorită faptului că antreprenorul general a mobilizat muncitori în două schimburi.

„Se lucrează 7-18, primul schimb, și 18-5, al doilea schimb. Încercăm să ne încadrăm în aceleași termene”, a declarat reprezentantul Bog’Art.

Întrebat de ce aceste lucrări nu au fost efectuate pe perioada verii, atunci când valorile de trafic sunt mai reduse, directorul Administrației Străzilor, Marian Bârgău, a explicat că acest lucru nu a fost posibil din cauza opoziției venită din partea CFR Infrastructură, care a invocat circulația trenurilor către litoral.

„Încă din luna mai au fost întâlniri cu CFR. Cei de la CFR ne-au recomandat ca să lucrăm după 15 septembrie, atunci când trenurile suplimentare către litoral nu au mai circulat. În momentul de față, se va interveni doar pe timp de noapte. La momentul respectiv, s-ar fi putut lucra doar două ore pe noapte.”, a declarat Bârgău.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW