Thursday, May 30, 2024
Jurnalism corect


Guvernul a aprobat construcția „ciotului” de autostradă Cristian – Ghimbav. Autostrada pe Valea Prahovei, din blocaj în blocaj

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 14 mai 2024

Guvernul a aprobat marți indicatorii tehnico-economici în vederea construirii lotului Cristian – Ghimbav, în lungime de 5,18 km, parte a autostrăzii A3 Ploiești – Brașov. Investiția este estimată la aproape 880 milioane de lei, tva inclus, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene.

La peste 30 ani de la Revoluție, România nu are încă o autostradă care să lege Capitala de stațiunile montane pe de Valea Prahovei și municipiul Brașov iar premisele sunt încă departe de a fi încurajatoare.

Cu doar câteva luni rămase până la alegeri, guvernanții încearcă să le ia ochii românilor cu diverse realizări. În timp ce proiectarea Autostrăzii Ploiești – Brașov, cea care ar trebui să degreveze traficul pe Valea Prahovei, este în impas, Guvernul a aprobat marți realizarea „ciotului” Cristian – Ghimbav.

În lungime de doar 5,18 km, „ciotul” ar trebui să facă legătura între nodul rutier Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș și Autostrada Râșnov – Cristian (6,3 km), inaugurată în decembrie 2020. Prin urmare, aceasta nu va avea absolut niciun impact în ceea ce privește traficul de pe Valea Prahovei, acolo unde de obicei apar blocajele.

Contractul pentru proiectare ar putea fi reziliat

În tot acest timp, contractul pentru proiectarea Autostrăzii Ploiești – Brașov, obiectiv de infrastructură care ar rezolva problema traficului pe Valea Prahovei, merge din amânare în amânare. Deși ar fi trebuit să predea anul acesta întreaga documentație tehnică, proiectantul Consitrans abia a reușit să stabilească traseul.

În lungime totală de 112,7 km, inclusiv sectorul Cristian – Râșnov aflat în folosință, Autostrada Ploiești – Brașov va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km). Valoarea lucrărilor este estimată la 5,5 miliarde euro, fără TVA.

Potrivit ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, abia în toamnă ar urma să fie predat studiul de fezabilitate. Apoi? Teoretic, conform contractului, ar trebui ca proiectantul să realizeze și proiectul tehnic, fără de care nu pot începe lucrările. Greu de crezut că acest lucru se va mai și întâmpla. Alături de premierul Marcel Ciolacu, Grindeanu a anunțat marți că autostrada va fi realizată prin fidic galben. Altfel spus, realizarea proiectului tehnic va fi scoasă din contractul cu Consitrans și va fi introdusă în contractele pentru execuție.

În loc de autostradă, autoritățile vor să modernizeze un drum de pământ

Tot în același registru al formelor fără fond putem include și proiectul de modernizarea a Drumului Județean DJ102l Valea Doftanei – Brădet, prezentat de către oficiali drept o „alternativă la Valea Prahovei”. Această are însă o „mică” problemă. Nu trece pe Valea Prahovei. Prin urmare, nu reprezintă o soluție pentru românii care vor să ajungă în stațiuni.

În valoare de aproximativ 300 milioane lei, contractul pentru modernizarea drumului din pământ în lungime de 25 km a fost încheiat în primăvara anului trecut de către Ministerul Dezvoltării cu firma Erbașu. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 4 ani.

Sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW