Gură de oxigen pentru traficul pe Centura Capitalei. Pasajul Olteniței, gata în 2 săptămâni – Pro Infrastructură
Pasajul Olteniței, cel care presupune reconfigurarea majoră a intersecției dintre DNCB și DN4 la ieșire din Popești-Leordeni, se află pe ultima sută de metri. Antreprenorul Itinera poate fi gata cu deschiderea circulației în perioada 20-25 aprilie, cel târziu până la 1 Mai, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Veste bună pentru șoferi. Două intersecții majore de pe porțiunea de sud a Centurii Capitalei – DNCB-DN4 și DNCB și DN4-DJ401 – vor fi reconfigurate prin realizarea unor girații suspendate și dublarea DNCB pe 4 kilometri.
Lucrările la cele două obiective sunt aproape finalizate. Primul urma să fie dată în folosință Pasajul Olteniței (DNCB-DN4), susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
„Pasajul Olteniței, gata în două săptămâni. (…) Pasajul, care de fapt este o reconfigurare majoră a intersecției dintre DNCB și DN4 la ieșire din Popești-Leordeni, se află pe ultima sută de metri. Antreprenorul (Itinera) poate fi gata cu deschiderea circulației în perioada 20-25 aprilie, cel mai târziu până la aglomerația de 1 Mai!”, au transmis reprezentanții Pro Infrastructură.
Aproape de final și Pasajul Berceni
Cel târziu la finalul lunii iunie, cu întârziere de peste 6 luni, ar urma să fie inaugurat și Pasajul Berceni, unde lucrează o asociere condusă de o firmă din grupul Selina.
„Din păcate, vecinul de la Berceni (intersecția DNCB-DJ401/Șos. Berceni) nu va fi terminat luna asta ca urmare a bâlbelor tehnice făcute de constructori (Trameco-Erbașu). Totuși, nici acolo nu mai este mult: dacă nu mai apar surprize neplăcute, putem scăpa și de calvarul acestei zone până (cel târziu) la finalul lunii iunie”, arată reprezentanții API.
Speranțe legate de A0
Însă cea mai importantă gură de oxigen pentru traficul în zona de sud a Capitalei ar urma să fie dată de noua centură, realizată la profil de autostradă. Pe loturile 1 și 2 din secțiunea de sud constructorul turc Alsim Alarko a avansat cu lucrările, la această oră fiind în cărți inaugurarea celor două porțiuni, în lungime de aproximativ 33 km, până la finele acestui an.
Nu aceleași lucru se poate spune și de lotul 3, unde lucrează grecii de la Aktor. Termenul de finalizare a fost amânat până în aprilie 2024, însă ținând cont de ritmul de lucru, șansele ca acesta să fie respectat sunt extrem de reduse.
Comentarii