Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Grindeanu, prins cu minciuna. Termenul imposibil lansat de ministrul transporturilor pentru deschiderea unei autostrăzi

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 22 februarie 2023 Etichete: , ,

Dacă în prima parte a mandatului arăta o prudență excesivă cu privire la inaugurarea anumitor sectoare de drum, odată cu apropierea „rotativei” guvernamentale între PSD și PNL, când ar trebui să predea unui liberal fotoliul de ministru al transporturilor, Sorin Grindeanu a început să lanseze tot felul de termene pentru finalizarea proiectelor, unele dintre acestea fiind practic imposibil de îndeplinit. 

În cadrul unui interviu acordat luni, 20 februarie, Sorin Grindeanu a „promis” inaugurarea întregului sector sudic al Autostrăzii București până la finalul acestui an.

„Pe A0 Sud vom putea circula la finalul acestui an. Asta înseamnă că vii pe autostradă de la Pitești și te duci până la Constanța doar pe autostradă”, a spus ministrul transporturilor în cadrul unui interviu la Marius Tucă Show, transmis live pe Gândul.ro.

Dacă în ceea ce privește loturile 1 și 2, construite de turcii de la Alsim Alarko, există șanse bune de deschidere în acest an, pentru lotul 3, unde lucrează grecii de la Aktor, acest lucru este practic imposibil de realizat.

Potrivit datelor publicate de site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, stadiul lucrărilor este de doar 25,5%, asta în condițiile în care contractul pentru această porțiune de autostradă a fost încheiat în aprilie 2019. Lucrările au debutat în octombrie 2021.

Pro Infrastructură: Avem emoții că vom circula în 2024

Ministrul transporturilor a fost taxat și de Asociația Pro Infrastructură, principalul ONG care se ocupă de monitorizarea marilor proiecte de infrastructură de transport. Potrivit reprezentanților API, termenul de finalizarea a acestui proiect, ținând cont de extensiile primite de constructor, este aprilie 2024, însă ținând cont de ritmul lucrărilor există riscuri majore ca autostrada să nu fie deschisă nici până la finele anului viitor.

„Grecii sunt la un progres fizic de nici 30% după 16 luni din cele 30 pe care le au la dispoziție pentru execuție. Faceți voi calculul. Bașca, Aktor are termen contractual de finalizare în aprilie 2024. Va fi cu siguranță mult depășit. De fapt, cu „mobilizarea” actuală, începem să avem emoții că vom circula între A1 și DN6 în 2024, ce să mai vorbim de 2023! Înțelegem că atitudinea domnului Grindeanu din ultima perioadă are motivații politice pe care nu vrem să le comentăm. Poate dorește să inventeze obiective imposibile doar ca să aibă cu ce să-i scoată ochii celui care-i va lua locul. Sau poate s-a plictisit ori nu îl (mai) interesează ce urmări au declarațiile iresponsabile lansate public. Sau pur și simplu nu înțelege că este mințit și dezinformat chiar de oamenii din subordine. Cert este că aceste derapaje fac foarte mult rău proiectelor și domeniului transporturilor în general, atât la nivel privat (antreprenori, proiectanți) cât și la stat, unde ministrul ar trebui să fie un lider veritabil care să aducă viziune, energie și soluții… sau măcar să aibă un minim de claritate, înțelegere și chef de muncă”, au transmis reprezentanții Pro Infrastructură.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii