FOTO Cum vrea Primăria Sectorului 2 vrea să reconfigureze Șoseaua Mihai Bravu și Șoseaua Ștefan cel Mare
Primăria Sectorului 2 pregătește un amplu proiect de regenerare urbană ce presupune reconfigurarea Șoselei Mihai Bravu și a Șoselei Ștefan cel Mare, dar și realizarea a 36 km de piste pentru biciclete.
Consiliul Local al Sectorului 2 a aprobat, la începutul acestui an, studiul de fezabilitate în vederea realizării a 36 km de piste pentru biciclete, cu finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență. Proiectul este unul deosebit de ambițios și presupune inclusiv reconfigurarea Șoselei Mihai Bravu și a Bulevardului Ștefan cel Mare. Pistele vor avea 2,4 metri lățime și, spre deosebire de alte proiecte de tristă amintire, vor fi separate de zona pietonală a străzii și cea pentru mașini prin borduri și spații verzi.
„Infrastructura velo din București a fost tratată la mișto, cu piste făcute pe trotuar. Atunci când faci lucrurile la mișto efectele sunt negative. Oamenii încep să creadă că aceste piste nu au niciun sens pentru că nu merge nimeni pe ele. Nimeni nu merge pentru că ar trebui să ocolească pietoni sau mașini. Orașul este plin de oameni care merg pe două roți”, a declarat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu.
Primele zone unde se va lucra vor fi pe Șoseaua Mihai Bravu și Bulevardul Ștefan cel Mare, pe aproximativ 4 km, dacă Primăria Sectorului 2 va primi acceptul Consiliului General. Majoritatea parcursului de pe Bulevardul Ștefan cel Mare va avea trei benzi pe sens cu parcări laterale si piste de biciclete. Vor exista zone cu două benzi pe sens, parcări laterale si piste de biciclete (zona Spitalului Colentina). Înaintea intersecțiilor, bulevardul va avea patru benzi pe sens, iar astfel vor dispărea parcările pe circa 100 metri.
De asemenea, va fi reconfigurat și axul drumului, unde se află linia de tramvai. Lățimea va crește de la 7 metri la 10 metri și vor fi plantați 500 de copaci. Pe trotuare vor fi plantați alți 250 de copaci.
Administrația locală dorește să crească și numărul locurilor de parcare, de la 625 la 944. Acestea vor fi realizate pe marginea bulevardelor.
Lista traseelor:
Traseul 1 – Piaţa Rosetti – Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu – Piaţa Iancului;
Traseul 2 – Piaţa Rosetti – Str. Vasile Lascăr – Str. Ion Luca Caragiale – Str. Jean Louis Calderon – Str. Dumbrava Roşie – Piaţa Spaniei – Str. Margareta Sterian – Str. Leonida – Str. Domnita Ruxandra – Str. Ghiocei – Parcul Circului;
Traseul 3 – V1 – Lacul Tei; V2 – Ghica Tei;
Traseul 4 – Parcul Circului – Str. Intrarea Vagonului – Str. Sf. Niceta – Str. Pârgarilor – Str. Grigore Ionescu – str. Maşina de Pâine – Str. Oteşani – Str. Dorin Pavel;
Traseul 5 – Piaţa Obor – Aleea Câmpul Moşilor – Parc Păsărari – Sos. Electronicii – Str. Baicului – Sos. Pantelimon – Str. Sublocotenent Gheorghe Stănescu – Sos. Iancului – Str. Maior Laurenţiu Claudian – Str. Vatra Luminoasa – Str. Dumitru Theodor Neculuţă – Parcul National;
Traseul 6 – Şos. Pantelimon – Str. Ritmului – Bulevardul Ferdinand – Str. Mătăsari – Str. Agricultori – Piaţa Muncii – 2,86 km (dublu sens);
Traseul 7 – Metrou Ştefan Cel Mare – Str. Aurel Vlaicu – Bulevardul Dacia – Str. Traian – Foişorul de Foc – Bulevardul Ferdinand – Parcul Izvorul Rece – Str. Sfântul Ştefan – Piaţa Sfântul Ştefan – Str. Ştefan Mihăileanu – Foişorul de Foc cu variantă pe str. Maria Rosetti;
Traseul 8 – Metrou Ştefan Cel Mare – Bulevardul Barbu Văcărescu – Garibaldi – Metrou Pipera;
Traseul 9 – Calea Moşilor – Şos . Colentina – Şos. Andronache – Str. Maliuc – Str. Căpitan Juverdeanu – Parc Ion Creangă – Str. Nicolae Banu;
Traseul 10 – Bulevardul Basarabia – Şos. Vergului;
Traseul 11 – Bulevardul Chişinău;
Traseul 12 – Şos. Pantelimon;
Traseul 13 – Şos. Ştefan cel Mare – Mihai Bravu.
Comentarii