Firma lui Tiberiu Urdăreanu contestă licitația pentru modernizarea liniilor de tramvai din București
UTI Construction, o firmă cotrolată de controversatul afacerist Tiberiu Urdăreanu, condamnat definitiv pentru dare de mită, a contestat la CNSC decizia Primăriei Capitalei prin care firma austriacă Porr Construct a fost desemnată câștigătoare la licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a 18 km de linie dublă de tramvai. Așadar, până la soluționarea litigiului, instituția condusă de Nicușor Dan nu va putea încheia contractul.
Este vorba despre un tronson cu o lungime de 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23, pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan.
Investiția face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de linii de tramvai. Cel mai avansat șantier este cel de pe linia 5, pe tronsonul cuprins între Șoseaua Ștefan cel Mare și Podul Băneasa (4,25 km), unde constructorul Mari Vila are un avans de peste 50%.
50 km de linii de tramvai modernizate
PMB a încheiat contracte pentru alte 10 loturi. Acestea se află în etapa de proiectare. Urmează să fie modernizate liniile tramvaielor 3, 16, 23, 24, 27, 36, 45 și 46. Municipalitatea este pe cale să încheie contractul și pentru ultimul lor, atribuit către firma Swietelski. Acesta presupune modernizarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55, pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii