Firea cere ca mașinile care poluează să fie interzise în centrul Bucureștiului. Edilul mai vrea o vinietă pentru intrarea în oraș / Consilier general: Oamenii plătesc pentru incompetenţa primarului
Gabriela Firea a prezentat un plan de măsuri pentru combaterea poluării. Printre cele mai importante măsuri propuse de edilul Capitalei se numără introducerea unei viniete pentru șoferii din alte județe care vor să intre în București și interzicerea circulației în zona centrală a Bucureștiului a mașinilor Euro 1 și Euro 2 .
Update: Roxana Wring, consilier general la primăria Capitalei, spune că vinieta cerută de Firea este „doar o sancţiune pe care oamenii o plătesc pentru incompetenţa primarului general”.
„Heirupismul ca stil de management. Asta este ceea ce putem învăţa din tot mandatul Gabrielei Firea. Cea mai recentă lecţie, chiar astăzi când primarul a anunţat că introduce vinieta pentru Bucureşti. Este o mostră de heirupism, la fel cum a fost, dacă vă mai aduceţi aminte, banda unică ce a funcţionat o singură zi pentru că a fost prost pregătită, prost anunţată şi prost implementată.
O idee aplicată în alte oraşe, dar care riscă să fie transformată în dezastru de Gabriela Firea. Şi explic de ce. În mod normal, astfel de decizii se iau după o analiză atentă a cifrelor. Nu am auzit de la actualul primar date precise despre câte astfel de maşini circulă zilnic în Bucureşti, care este suma totală pe care speră să o obţină la bugetul local şi cu cât va scădea poluarea din Capitală în urma introducerii acestei măsuri. Nu am auzit nici de facilităţile de transport vor fi oferite celor care, descurajaţi de vinietă, vor dori totuşi să meargă cu transportul în comun. Unde să-şi lase maşinile, ce noduri de transport vor avea la dispoziţie sau ce variante ocolitoare”, a scris Wring pe Facebook.
Proiectul a intrat în dezbatere publică pentru 45 de zile și va intra în vigoare anul viitor, pe 1 ianuarie.
„Bucureștiul se află într-o situație dificilă din punct de vedere al poluării. Valorile sunt de nouă ori mai mari decât limitele admise. Suntem pe locul 6 in topul celor mai poluate orașe din Europa, iar România se află, începând cu anul 2011, în procedura de infrigement.
Propun un proiect de hotărâre după modelul altor capitale europene, care instituie vinietă electronică pentru circulația rutieră din București pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state, dar și pentru autoturismele poluante din București sau Ilfov, care tranzitează zonă centrală a Capitalei(…)
La prima vedere par măsuri dure, dar eu cred că sunt insuficiente oricum. Nu doresc să mă înscriu și eu în categoria celor care nu sunt conștienți de pericolul poluării”, a declarat Firea la începutul unei conferințe de presă.
Vignetă pentru șoferii care vor să intre în București
Potrivit Gabrielei Firea, șoferii din alte județe și din alte țări care vor intra în București trebuie să plătească o taxă numită vinietă Oxigen B, care costă 10 lei pe zi. Vigneta valabilă pe tot anul va costa 1 900 de lei.
„Credem că trebuie să luăm măsuri concrete. Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București sau în zona metropolitană a orașului, adică în județul Ilfov, vor trebui să facă dovada plății unei vignete, atunci când intră în București”, a spus Firea.
Interzis mașinilor poluante în centrul Capitalei
Mașinile cu norma de poluare Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie, de la 1 ianuarie 2020, în centrul Capitalei. De asemenea, autoturismele euro 3 vor trebui să plătească o vinietă numită Oxigen C.
„În ceea ce privește mașinile neînmatriculate în București sau Ilfov și care au un grad mare de poluare, non-euro, euro 1 și euro 2, acestea nu vor avea acces în centrul Capitalei, zona cea mai poluată.
În ceea ce privește autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, ele vor avea accesul interzis în zona centrală dacă sunt poluante, începând cu 1 ianuarie 2020. Mă refer la mașinile non-euro, euro 1 și euro 2. Autoturismele euro 3, chiar dacă sunt înmatriculate în București sau Ilfov, vor trebui să plătească o vinietă, vinieta Oxigen C”, a mai spus edilul.
Surs foto: Facebook
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More to that Topic: mainnews.ro/firea-plan-de-masuri-importiva-poluarii-masinile-euro-1-si-euro-2-nu-mai-au-voie-in-centrul-capitalei/ […]
… [Trackback]
[…] Read More to that Topic: mainnews.ro/firea-plan-de-masuri-importiva-poluarii-masinile-euro-1-si-euro-2-nu-mai-au-voie-in-centrul-capitalei/ […]