Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

EXCLUSIV Probleme la recepția noilor troleibuze Solaris. Întâlnire decisivă la Primăria Capitalei

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 6 februarie 2024

Noile troleibuze Solaris nu au putut intra în traseu la finalul săptămânii trecute, așa cum anunțaseră primarul general, Nicușor Dan, și viceprimarul Stelian Bujduveanu, după ce Comisia de recepție din cadrul Primăriei Capitalei a descoperit neconformități față de cerințele din caietul de sarcini. 

Potrivit informațiilor noastre, a existat o problemă la softul de management al tensiunii de rețea, care între timp s-a rezolvat. Cu toate acestea, membrii Comisiei nu au semnat recepția. Într-o declarație acordată pentru Mainnews.ro, Florin Melciu, președintele Comisiei pentru transport, a explicat că troleibuzele nu au venit dotate cu pompe de căldură, așa cum prevede documentația de atribuire, ci cu boilere.

15 troleibuze noi așteaptă să intre în traseu

În minutele următoare la Primăria Capitalei urmează să aibă loc o întâlnire între primarul Nicușor Dan și directorul Solaris România, Daniel Ciolan, pentru deblocarea situației.

„Din informațiile pe care le am de la membri din comisia de recepție a troleibuzelor Solaris, astăzi (n.r. – 6 februarie), la ora 14:00, domnul primar general va avea o întâlnire cu un director de la Solaris România pentru a discuta despre neconformitățile care nu respectă caietul de sarcini. Nu au pompe de căldură, ci au un boiler. Dacă aceste neconformități vor fi remediate, sau finanțatorul acordă o derogare scrisă, atunci comisia de recepție poate recepționa primele 15 troleibuze, după care putem ieși cu ele în traseu”, a declarat Florin Melciu, președintele Comisiei de transport și mobilitatea urbană din cadrul Consiliului General.

Florin Melciu, președintele Comisiei de transport și mobilitatea urbană

Contract pentru 100 de troleibuze, încheiat cu Solaris

În lungime de 12 metri, noile vehicule au autonomie de minim 20 km, ceea ce va permite extinderea unor linii și la evitarea blocajelor în trafic.

De asemenea, acestea au podea coborâtă pe toată suprafaţa disponibilă pentru pasagerii în picioare și rampă cu acționare mecanică sau electrică pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, cu sistem de protecţie împotriva plecării troleibuzului cu rampa deschisă. Acestea sunt prevăzute cu buton de semnalizare a intenţiei de acţionare a rampei, situat atât la exterior, cât şi la interior, precum şi semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul.

Vehiculele sunt echipate cu instalaţii de aer condiţionat pentru salonul de pasageri şi cabina de conducere, au facilităţi pentru accesul nelimitat al pasagerilor cu mobilitate redusă (rampă, „kneeling”).

De asemenea, sunt dotate computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS și comunicare online, sistem de informare audio-video, sistem de numărare a călătorilor, iar în salon sunt prize USB tip A (5V, min 2A) pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor.

Garanția completă de funcționare FULL WARRANTY va fi de minimum 300.000 km de la data recepției sau minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.

Vechiul contract, reziliat din cauza unor ilegalități

Primăria Capitalei încearcă încă din anul 2018 să achiziționeze 100 de troleibuze. Administrația Firea a încheiat chiar un contract în acest sens cu firma Bozankaya din Turcia, care prezentase la licitație documentația unui autobuz electric.

După ce Mainnews.ro a relatat despre aceste ilegalități iar Curtea de Conturi le-a consemnat într-un raport de audit, Primăria Capitalei a reziliat înțelegerea.

Comentarii