Thursday, December 5, 2024
Jurnalism corect


EXCLUSIV Premierul Florin Cîțu, contrazis de CNAIR. „Autostrada Moldovei” nu va continua până la granița cu Ucraina 

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 14 august 2021

Segmentul Pașcani – Siret din „Autostrada Moldovei” nu va fi construit la profil de autostradă pe porțiunea între DN2 H și Vama Siret, în lungime de circa 30 km, aici urmând să fie realizat un drum expres, în conformitate cu studiile de trafic, a transmis Compania Națională de Administrare Rutieră la solicitarea Mainnews.ro.

Precizările companiei de drumuri vin să contrazică afirmațiile făcute în data de 14 mai de premierul Florin Cîțu, potrivit căruia întreg segmentul Pașcani – Siret va fi construit la profil de autostradă.

Declarații susținute de premierul Florin Cîțu după întâlnirea cu reprezentanții sectorului HORECA

Declarații susținute de premierul Florin Cîțu după întâlnirea cu reprezentanții sectorului HORECA
#FlorinCitu #GuvernulRomaniei #HoReCa #Suceava

Publicată de Guvernul României pe Vineri, 14 mai 2021

Declarația referitoare la „Autostrada Moldovei” este disponibilă de la minutul 1.20

Care va fi traseul viitorului drum de mare viteză

Conform analizei multicriteriale, traseul este cuprins între Pașcani și Suceava pleacă din NV municipiului Pașcani, din nodul rutier Pașcani al autostrăzii A7 – intersecția cu DN28A, are o lungime de 61.855 km, iar punctul de final este conexiunea cu traseul drumului Suceava – Siret. Traseul se desfășoară între limitele a 13 UAT-uri: Pașcani (IS), Valea Seacă (IS), Lespezi (IS), Tătăruși (IS), Tudora (BT), Dolhasca (SV), Liteni (SV), Fântânele (SV), Udești (SV), Verești (SV), Dumbrăveni (SV), Salcea (SV) si Suceava.

Traseul Autostrăzii Pașcani – Suceava

Conform analizei multicriteriale, traseul cuprins intre Suceava și Siret pleacă din estul municipiului Suceava, în proximitatea Aeroportului Internațional Suceava. Traseul se desfășoară pe o lungime de 56,17 km, până la frontiera dintre România și Ucraina, unde se regăsește în apropiere de Vama Siret-Porubne. Acesta se desfășoară pe teritoriul a noua UAT-uri (Mun. Suceava, comune: Mitocul Dragomirnei, Pătrăuți, Dărmănești, Grănicești, Calafindești, Bălcăuți, Mușenița, oraș Siret).

Traseul Autostrăzii Suceava – DN2H si drum expres DN2H – Frontiera Siret

Diferențe între autostradă și drum expres

Autostrada are un profil de minim 26 metri lățime, fiind despărțită în patru benzi, două pe fiecare sens, cu o lățime de 3,75 metri fiecare, și patru benzi de ghidare de 0,5 metri fiecare. Are două benzi de urgență, în lățime 2,5 metri fiecare și două acostamente de 0,5 metri. Spațiul median are 3 metri. Vitezele pentru autostrăzi sunt de 140 km/h pentru regiunea de șes, 120 km/h pentru deal și 100 km/h pentru munte.

Drumul expres este ceva mai îngust decât autostrada, având un profil transversal de 22 metri. Are patru benzi de circulație, două pe sens, în lungime de 3,5 metri fiecare, patru benzi de încadrare, în lungime de 0,5 metri fiecare și două acostamente de 1,5 metri din piatra sparta sau pământ vegetal. Spațiul median, la fel ca la autostradă, are 3 metri. Vitezele de proiectare minime pe drumurile expres sunt de 120 km/h pentru regiunea de șes, 100 km/h pentru deal și 80 km/h pentru munte.

Autostrada Moldovei

„Autostrada Moldovei” va avea o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, aflate în prezent în faza de proiectare, însă pentru acestea nu există deocamdată o sursă de finanțare aprobată.

Sursa foto: Guvernul României

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW