Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


EXCLUSIV Magistrala 5 Drumul Taberei: Care sunt termenele de finalizare a ultimelor puncte de acces

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 24 ianuarie 2021

Cu toate că a fost dată în trafic cu călători pe 15 septembrie 2020, Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei lucrările nu sunt încă finalizate. Potrivit unui răspuns transmis de Metrorex la solicitarea Mainnews.ro,  punctul de acces B de la stația Academia Militară ar urma să fie operațional până în mai 2021, în timp ce punctele de acces A, A1, B1, B de la stația Parc Drumul Taberei, în septembrie 2021. 

Accesul B de la stația Academia Militară va fi realizat lângă noua clădire a rectoratului Universității din București și Academia Militară. Totodată, în apropiere se află și Facultate de Sociologie și Asistență Socială a aceleiași universități.

Finalizarea punctului de acces B de la Piața Drumul Taberei este extrem de importantă în contextul în care cetățenii care locuiesc în această zonă sunt nevoiți în acest moment, pentru a ajunge la metrou, să traverseze intersecția cu strada Brașov sau să meargă până la stația Tudor Vladimirescu.

Punctele de acces A1 și B1 vor fi situate pe refugiile stației tramvaiului 41, pe modelul de la Crângași, în vreme ce accesul A va fi realizat lângă cofetăria Tip Top.

În acest moment tramvaiul 41 circulă deviat pentru că în intersecția între bulevardul Drumul Taberei și strada Brașov se lucrează la relocarea unor conducte de termoficare

Răspunsul transmis de Metrorex

Termenele stabilite pentru finalizarea ultimelor puncte de acces aflate în execuție la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Eroilor, în condițiile în care atât situația meteorologică, cât și eventualele condiționări tehnologice o vor permite, sunt:
–    mai 2021, pentru accesul B (pe sub Șoseaua Panduri), de la stația Academia Militară
–    septembrie 2021, pentru accesurile A, A1, B1, B (pasajul pe sub strada Brașov) de la stația Parc Drumul Taberei.
Menționăm că lucrările rămase de executat nu afectează circulația trenurilor sau siguranța călătorilor, acestea desfâșurându-se în condiții optime.

Context

Magistrala 5 Drumul Taberei, prima inaugurată după Revoluție, are o lungime de 6,871 km și este compusă din 10 stații: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2. Valoarea totală a proiectului este de 3,22 miliarde lei fără TVA. Primele contracte au fost semnate în anul 2011, iar termenul de finalizare inițial era stabilit până la finele lui 2015.

Trenuri noi pentru M5

Metrorex a încheiat pe 2 decembrie cu firma franceză Alstom contractul pentru achiziția a 13 trenuri noi de metrou „Metropolis”, destinate Magistralei 5 Drumul Taberei. Înțelegere prevede și posibilitatea achiziționării suplimentare a încă 17 trenuri.

Contractul are o valoare de 103,2 milioane euro, echivalentul a 490,5 milioane lei fără TVA și este finanțat din bugetul de stat și credit de la Banca Europeană de Investiții.

Potrivit înțelegerii, capul de serie ar trebui să sosească în maxim doi ani de la semnarea contractului, iar întregul lot de 13 trenuri în 3 ani și jumătate. Cele 17 trenuri suplimentare vor fi livrate după trei ani și 10 luni de la data în care Metrorex își va exprima opțiunea de suplimentare.

Principalele contracte pentru realizarea M5 Drumul Taberei

Râul Doamnei – Haşdeu (Operă)

– Executant: Asocierea Astaldi S.p.A – FCC Construccion S.A, DELTA A.C.M. 93, AB Construct

– Structura de rezistenţă

– Data semnării: 13.03.2011

– Valoare contract: 1,065 miliarde lei fără TVA

Staţia, Depoul şi Galeria de Legătură Valea Ialomiţei

– Executant: Asocierea MAX BOEGL ROMANIA S.R.L. – MAX BӦGL STIFTUNG Gmbh&Co. KG

– Structura de rezistenţă

– Data semnării: 14.04.2011

– Valoare contract: 239,6 milioane lei fără TVA

Magistrala 5. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. Secţiunea 1 – Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) şi Tronsonul 2. Universitate – Pantelimon. Sectiunea 1 – Staţia, Depoul şi Galeria de legătură Valea Ialomiţei.

– Executant: Asocierea Astaldi S.p.A – FCC Construccion S.A. – UTI Grup S.A. – Activ Group Management S.R.L.

– Lucrări de cale de rulare, şina a III-a şi fir aerian de contact. Finisaje şi sisteme de instalaţii

– Data semnării: 22.06.2015

– Valoare contract: 721,2 milioane lei fără TVA

Sistemul de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare)

Executant: Alstom Transport

Data semnării: 15.04.2019

Valoare contract: 112,9 milioane lei fără TVA

Sursa foto: Redacția

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *