Eșec major pentru Primăria Cluj-Napoca. Licitația pentru centura metropolitană, anulată pentru a doua oară
Primăria Municipiului Cluj-Napoca a anulat și cea de a doua licitație pentru proiectarea și execuția centurii metropolitane a orașului, după ce unica ofertă înscrisă a fost declarată neconformă, a anunțat Asociația Pro Infrastructură, un ONG foarte bine informat în ceea ce privește derularea marilor proiecte de infrastructură.
La 7 ani de la preluarea proiectului Centurii Metropolitane, Primăria Cluj-Napoca este încă foarte departe de a începe lucrările. Studiul de fezabilitate, pentru care procedura a demarat în 2017, a fost gata în 4 ani, deși contractul prevedea un termen de 1 an.
După ce într-un final a recepționat documentația tehnică, primăria condusă de Emil Boc a scos la licitație, în februarie 2023, proiectarea și execuția lucrărilor. Niciun constructor nu s-a prezentat, în condițiile în care valoarea lucrărilor a fost subevaluată.
Eșec și la a doua tentativă de atribuire a contractului pentru Centura Cluj
Apoi, tot în cursul anului 2023, municipalitatea a lansat o nouă procedură. De această dată a fost depusă o ofertă de către două firme românești CON-A (Sibiu) și Dimex (Bistrița). Cei doi constructori au depășit evaluare tehnică, însă se pare că oferta lor ar fi fost descalificată la evaluarea financiară. Un anunț în acest sens a fost făcut de asociația Pro Infrastructură și de către Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Pe portalul de achiziții publice SEAP procedura apare încă a fi în desfășurare. Mainnews.ro a încercat să îl contacteze pe primarul Emil Boc, însă acesta nu a răspuns.
„Pe 9 aprilie ceream un deznodământ. Acesta a venit astăzi: anularea licitației după 5 luni în care primăria a clocit singura ofertă depusă de către sibienii de la CON-A și bistrițenii de la Dimex în noiembrie 2023. Este neverosimil felul în care administrația clujeană în frunte cu primarul Emil Boc se chinuie, realmente, să „implementeze” acest proiect: studiu de fezabilitate gestionat din 2017 care trebuia să fie gata în 12 luni dar a durat 4 ani, la prima licitație pornită în februarie 2023 n-a participat nimeni și a fost anulată în mai, iar la a doua au avut nevoie de 5 luni ca să descalifice unica ofertă, deși puteau face asta în 3-4 săptămâni. Poate a treia oară-i cu noroc”, a transmis Pro Infrastructură.
Comentarii