Cum justifică DSU lipsa testelor COVID din școli pentru săptămâna viitoare. Care sunt termenele de livrare
Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) a explicat joi seară, 9 decembrie, că mai mulți furnizori de teste COVID pe bază de salivă nu au respectat termenele prevăzute în contract și că livrările prevăzute pentru săptămâna viitoare nu vor ajunge la timp în școli.
După cum Main News a scris aici, din necesarul de aproximativ 12 milioane de teste pe bază de salivă pentru primele 2 săptămâni, au fost livrate 8 milioane până în acest moment, a informat DSU.
Astfel, școlile din România se află în situația în care nu pot asigura testarea COVID a tuturor elevilor în săptămâna 13-19 decembrie, având în vedere că necesarul este de aproximativ 6 milioane de teste.
Totodată, DSU a prezentat calendarul de livrare a testelor COVID-19 pe bază de salivă, achiziție împărțită pe 3 loturi.
Deși pe 17 și pe 18 decembrie trebuie să fie livrate 2 milioane de teste, nu va fi suficient timp pentru distribuirea acestora în școli, astfel încât copiii să poată fi testați în zilele de luni și joi.
Calendarul achizițiilor, prezentat de DSU:
„- Lotul 1-
❖ contract subsecvent pentru cantitatea de 5.000.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral
❖ Promitentul furnizor clasat pe locul I în cadrul Acordului Cadru aferent lotului nr. 1 nu s-a prezentat pentru semnarea contractului subsecvent ce avea ca obiect furnizarea a 3.000.000 buc..
– Lotul 2 –
4 contracte subsecvente astfel :
❖ contract subsecvent nr 1 pentru cantitatea de 2.400.000. buc. – cu termen de livrare 2 decembrie, precizăm că aceasta deși a depus garanția de buna execuție, termenul de livrare nu a putut fi respectat, conform angajamentelor contractuale. Drept urmare, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a decis rezoluțiunea contractului subsecvent.
❖ contract subsecvent nr 2 pentru cantitatea de 1.500.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral
❖ contract subsecvent nr 3 pentru cantitatea de 3.000.000. buc. În cazul acestui contract furnizorul nu a constituit garanția de bună execuție. Drept urmare, contractual nu a intrat în vigoare. Precizăm că garanţia de bună execuţie a contractului se constituie în scopul asigurării condițiilor privind cantitatea, calitatatea şi perioada convenită/stipulată pentru livrarea produselor, în contractul de achiziţie publică/contractului subsecvent. În situația neîndeplinirii angajamentelor contractuale, autoritatea contractantă asigură continuitatea procedurii de achiziție cu următorii furnizorii eligibili.
❖ contract subsecvent nr 4 pentru cantitatea de 1.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 17.12.2021
– Lotul 3 –
4 contracte subsecvente astfel :
❖ contract subsecvent nr 1 pentru cantitatea de 1.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 18.12.2021
❖ contract subsecvent nr 2 pentru cantitatea de 1.500.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral
❖ contract subsecvent nr 3 pentru cantitatea de 2.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 20.12.2021
❖ contract subsecvent nr 4 pentru cantitatea de 3.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 21.12.2021”
Sursă foto: Inquam Photos/Octav Ganea
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: mainnews.ro/dsu-explica-lipsa-testelor-covid-din-scoli-pentru-saptamana-viitoare-care-sunt-termenele-de-livrare/ […]