Drumul Expres Craiova-Pitești: Umbrărescu concurează cu o asociere turco-română la licitația pentru finalizarea tronsonului 1
Drumul Expres Craiova-Pitești ar putea fi o afacere de la un cap la celălalt pentru UMB Tehnostrade. Grupul patronat de Dorinel Umbrărescu și asocierea turco-română dintre Ozaltin Insaat Ticaret și Strade Bauunternehmung sunt singurii ofertanți la licitația pentru finalizarea construcției Tronsonului 1 Craiova – Robănești al Drumului Expres Craiova – Pitești.
Valoarea estimată a contractului este de 544 milioane lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene nerambursabile. Durata pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat este de 1 an și 6 luni.
Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, această durată putând fi extinsă până la 10 ani, în funcție de oferta făcută de constructorii declarați câștigători.
După cum Main News a scris aici, conducerea CNAIR a reziliat pe 21 decembrie toate contractele încheiate cu firma Tirrena Scavi, inclusiv cel pentru Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești, aflat într-un stadiu de aproximativ 57%. Decizia a fost luată din cauza mobilizării extrem de slabe și a incapacității financiare a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează.
Drumul Expres Craiova-Pitești
Drumul Expres Craiova – Pitești are o lungime de 121 km și este împărțit în patru tronsoane. Primul tronson, Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, ar trebui să fie gata anul viitor, dacă CNAIR reușește să atribuie în acest an contractul pentru continuarea lucrărilor. Tronsonul 2, în lungime de aproape 40 kilometri, a fost deschis anul trecut, în vreme ce Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești, unde lucrează UMB, avansul lucrărilor a ajuns la 62%, există șanse foarte bune de inaugurare în 2023. Cel mai întârziat este Tronsonul 4, aflat într-un stadiu de circa 15,5%, pe care UMB a început lucrările anul trecut. Termenul de finalizare este în cursul anului 2024.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii