Thursday, May 30, 2024
Jurnalism corect


Drumul Expres Craiova – Pitești: Scenariile avansate de Pro Infrastructură pentru deschiderea tronsonului 2

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 20 martie 2022

La începutul lunii mai 2022 tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești ar putea fi dat în folosință, asta doar dacă lucrările la cel de-al doilea pod feroviar vor putea fi efectuate sub trafic, în caz contrar, inaugurarea va fi amânată până spre sfârșitul verii, susține Asociația Pro Infrastructură.

Conform reprezentanților ONG-ului, care au efectuat în această săptămână un adevărat tur de forță pe șantierul viitoarei șosele de mare viteză care va lega Craiova de Pitești și implicit de autostrada A1, în pofida anotimpului rece, constructorul UMB a avansat bine cu lucrările la podul peste Olt și balta Milcov și podul peste Olteț.

Marele semn de întrebare este legat subtraversările de la Găneasa, unde UMB a fost nevoită să lucreze cu subcontractori și a întâmpinat dificultăți. Potrivit analizei API, dacă lucrările la al doilea pod feroviar vor fi efectuate sub trafic – aici fiind nevoie și de acordul CFR SA -, peste ceva mai mult de o lună din acest moment, de 1 mai, ministrul Grindeanu și șefii din compania de drumuri vor putea tăia panglica tricoloră pe DX12. În caz contrar, evenimentul s-ar amâna spre sfârșitul verii.

„Însă zona subtraversărilor de la Găneasa este cea care ne dă emoții. Încă nu avem informații clare dacă, tehnic și birocratic, execuția celui de-al doilea pod feroviar peste DEx12 se poate face sub trafic. Dacă da, atunci avem toate șansele să circulăm de 1 mai, evitând complet cele două orașe în care șoferii pierd chiar și 90 de minute. Dacă nu, tranzitarea zonei va da în continuare dureri de cap. Și mai grav este că, dacă podul feroviar nu se poate construi sub trafic, inaugurarea se poate amâna cu multe luni, posibil chiar spre finalul verii!”, au explicat reprezentanții API.

Drumul Expres – Craiova Pitești

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km, fiind împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi au crescut mobilizarea, după ce autoritățile au rezolvat marile probleme birocratice, avansul lucrărilor ajungând la 43,4%. Cu toate acestea, este greu de crezut că va fi inaugurat în acest an.

Pe tronsoanele 3 Valea Mare – Colonești, unde lucrează UMB, avansul lucrărilor a ajuns la 20%. Termenul de finalizare este în cursul anului 2023.

Rămas ultimul după mai multe răsturnări de situație în instanțele de judecată, tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești se află în stadiu incipient. Firma patronată de Dorinel Umbrărescu promite să se mobilizeze puternic, însă termenul contractual este în cursul anului 2024.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW