Stirile zilei

Drumul Expres Craiova-Pitești: Lucrările la tronsonul 2 au intrat în linie dreaptă. Se deschide circulația în acest an?

În pofida vremii capricioase înregistrate în ultimele zile, cei aproape 2.000 de muncitori ai firmei UMB au avansat puternic cu lucrările al tronsonul 2 Robănești – Balș – Valea Mare al Drumului Expres Craiova-Pitești, fapt ce creează șansele deschiderii circulației până la finalul acestui an, cu circa șase luni înainte de termenul contractual pentru finalizare. 

În imaginile aeriene surprinse de un pasionat de infrastructură în această săptămână, se observă că lucrările în punctele cheie ale șantierului se apropie cu pași repezi de încheiere.

Podul în lungime de aproape 1,7 km peste râul Olt și balta Milcov a fost betonat în proporție de circa 80-90% iar pe circa un sfert din lungime deja a fost așternut primul strat de asfalt. În prezent, constructorul român se concentrează pe armarea și betonarea ultimelor predale rămase neacoperite.

La subtraversarea CF 201 din zona Găneasa, un alt punct critic al traseului, UMB a mobilizat resurse importante pentru finalizarea celor două culei, pe care vor fi așezate grinzi metalice.

La podul peste Olteț au fost montate majoritatea grinzilor metalice iar aproape jumătate a fost betonat. Cel mai probabil, după încheierea operațiunilor la podul peste Olt și balta Milcov, majoritatea resurselor vor fi relocate la această lucrare.

Drumul Expres – Craiova Pitești

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km și este împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi sunt foarte slab mobilizați în teren, cu toate că în acest an autoritățile au rezolvat toate problemele birocratice. Conform estimărilor CNAIR, stadiul lucrărilor a ajuns abia la 38%.

Cel mai avansat este tronsonul 2 Robănești – Balș – Valea Mare, unde constructorul român UMB a depășit stadiul de 86%, existând șanse reale ca circulația pe cei aproximativ 40 km să fie deschisă până la finalul anului, așa cum s-au angajat șefii de la drumuri.

Pe tronsonul 3 Valea Mare – Colonești, aceeași firmă românească a început în forță lucrările, mai devreme decât era programat, însă nu există raportări privind progresul.

CNAIR a încheiat tot cu UMB contractul pentru tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești, acesta fiind în etapa de proiectare.

Articole Recomandate

Back to top button