Wednesday, September 22, 2021
Jurnalism corect


Drumul Expres Craiova – Pitești: Instanța obligă CNAIR să reevalueze ofertele pentru tronsonul 4 deși compania a semnat, deja, cu Dorinel Umbrărescu

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 17 noiembrie 2020

Situație incertă în ceea ce privește tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Judecătorii de la Curtea de Apel București au decis anularea atribuirii și reevaluarea ofertelor la licitația pentru proiectare și execuție, în condițiile în care compania de drumuri a semnat deja contractul cu o asociere de firme controlate de Dorinel Umbrărescu.

Decizia instanței a fost luată în urma contestațiilor formulate de companiile China Railway, Mapa Insaat și Rizzani de Eccher.

„Admite plângerile formulate de petentele CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD, MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI, RIZZANI DE ECCHER SPA. Modifică în parte decizia CNSC. În rejudecarea contestaţiilor formulate de CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD, MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI, RIZZANI DE ECCHER SPA: Admite în parte contestaţiile formulate de CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD şi MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI, precum şi RIZZANI DE ECCHER SPA. Anulează în parte raportul procedurii de atribuire emis sub nr. 24/3123/30.06.2020, adresele de comunicare a rezultatului procedurii nr.69656/30.06.2020 (pentru ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT S.R.L., SPEDITION UMB S.R.L. şi TEHNOSTRADE S.R.L., prin liderul Asocierii SA&PE Construct S.R.L.), nr. 39676/30.06.2020 (pentru CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD ), nr. 39675/30.06.2020 (pentru Nurol Insaat VE Ticaret A.S), nr. 39673/30.06.2020 (pentru MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI), nr. 39663/30.06.2020 (pentru RIZZANI DE ECCHER SPA) şi procesul-verbal de evaluare nr. 24/2172/04.06.2020 în ceea ce priveşte punctajul obţinut de RIZZANI DE ECCHER SPA pentru componenta tehnică-1 Perioada de garanţie a lucrărilor. Obligă autoritatea contractantă să reevalueze oferta depusă de ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT S.R.L., SPEDITION UMB S.R.L. şi TEHNOSTRADE S.R.L., prin liderul Asocierii SA&PE Construct S.R.L., după cum urmează: – modul de îndeplinire a cerinţei referitoare la cifra de afaceri anuală generală, cap. III. 1.2 Capacitatea economică şi financiară, Nota 2, lit. b); – cerinţa privind experienţa similară în proiectare; – justificarea preţului aparent neobişnuit de scăzut cu referire la componenta din oferta financiară vizând preţul organizării de şantier; – reevaluarea punctajului acordat pentru personalul cheie pentru serviciile de proiectare, – reevaluarea punctajului acordat factorului de evaluare vizând perioada de garanţie a lucrărilor de 10 ani”, se arată în minuta instanței.

Context

În urma unui memorandum adoptat de Guvern, CNAIR a semnat pe 16 septembrie contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 din Drumul Expres Craiova -Pitești (DX 12) cu consorțiul de firme ale lui Dorinel Umbrărescu, cu toate că mai erau contestații nesoluționate pe rolul Curții de Apel București. Decizia, una inedită în România, este acoperită de legea 101/2016, prin care autoritățile pot încheia contractele după deciziile Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), fără a mai aștepta verdictul definitiv al instanței.

CNSC a respins pe 24 august contestațiile formulate de China Railway și Mapa Insaat la licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești. De asemenea, pe 27 august, CNSC a respins pe 27 august contestațiile China Railway, Mapa Insaat și Rizzani de Eccher pentru tronsonul 4. Ulterior, aceste companii au contestat decizia la Curtea de Apel București. Pe 11 noiembrie, CAB a decis menținerea deciziei CNSC pentru lotul 3.

Potrivit G4Media, ambele contracte vor conține o clauză, care prevede că plata lucrărilor executate se va face după decizia finală a instanței. În plus, potrivit înțelegerii încheiate cu Dorinel Umbrărescu, în eventualitatea în care deciziile CNSC sunt întoarse de instanță, contractele devin nule de drept și se revine la situația actuală.

Tronsonul 4 Colonești – A1 

Constructor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Cost: 617 milioane lei fără TVA

Finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile

Lungime: 31,88 km

Durata: 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție.

Garanția lucrărilor: 10 ani

Stadiul lucrărilor

Drumul Expres Craiova – Pitești are o lungime de 121,115 km și este împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi sunt destul de slab mobilizați în teren, stadiul de execuție fiind de 14,2%.

Pe de altă parte, pe tronsonul 2 Robănești – Balș – Valea Mare, lung de 39,85 km, unde efectuează lucrări firmele lui Dorinel Umbrărescu, mobilizarea este excelentă, stadiul lucrărilor fiind de 46,27% pe lotul 1 și 51,44% pe lotul 2.

Foto: peundemerg.ro

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW