Thursday, May 2, 2024
Jurnalism corect


Drumul Expres Brăila – Galați, blocat de indolența instituțiilor statului

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 26 septembrie 2022 Etichete: ,

Cu toate că lucrările au debutat încă din iarna acestui an, drumul Expres Brăila – Galați nu va fi gata mai repede de 1 an și 6 luni. De vină pentru această situație nu este constructorul, grupul UMB Tehnostrade, ci instituțiile statului, cele care nu au reușit să elibereze întreg traseul lung de aproximativ 11 kilometri. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, în aprilie 2021, cu UMB Tehnostrade un contract pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Brăila – Galați, termenul fiind de 2 ani și 10 luni. Începute în prima parte a acestui an, lucrările au ajuns la un avans de doar 30%, motivul fiind legat de faptul că s-au limitat doar pe 7 kilometri, pentru restul traseului nefiind emisă autorizație de construire.

Însă nici porțiunea unde UMB lucrează nu sunt rezolvate toate problemele. În imaginile aeriene publicate de Asociația Pro Infrastructură (API) se pot observa mai mulți stâlpi de electricitate situați chiar pe traseul drumui expres.

Ionuț Ciurea: Constructorul și-a făcut treaba

Într-o declarație acordată pentru Mainnews.ro, directorului API, Ionuț Ciurea, a subliniat că autoritățile trebuie să găsească cât mai repede soluții pentru relocarea stâlpilor, care blochează lucrările în zonele respective.

„Constructorul și-a făcut treaba. Urmează să pună șantierul în conservare pentru iarnă. Teoretic ar trebui protejat cu balast stabilizat și asfalt. Unde sunt stâlpii nu s-a putut lucra. Este clar că trebuie să se rezolve cu exproprierile pentru relocarea lor. Sarcina pentru relocarea utilităților este în sarcina statului. Sunt două etape. Una birocratică și una în care trebuie mutate efectiv”, a precizat Ciurea.

Însă în opinia directorului API nu stâlpii reprezintă în acest moment cea mai mare problemă, ci o pădure care trebuie scoasă din circuitul forestier. În acea zonă, unde deocamdată nu a fost emisă autorizație de construire, ar trebui realizat un viaduct extrem de complex, în lungime de circa 1,7 kilometri, care nu va fi realizat mai repede de 18 luni.

„Nu numai stâlpii stau acum în calea drumului. Este și o mică pădure, înainte de râul Siret, care trebuie scoasă din fondul forestier. Din momentul în care vom avea autorizație de construire și pe porțiune respectivă calculăm 18 luni. Acolo trebuie construită o structură complexă, care cuprinde și un pod hobanat peste Siret. Toată această structură va avea cam 1,7 kilometri lungime. Nu se poate face mai repede de atât”, a explicat directorul API.

Drum Expres Brăila – Galați

Constructor: SA & PE Construct, Spedition UMB Tehnostrade

Lungime: 11 km

Valoarea contract: 371,4 milioane de lei fără TVA

Durata: 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție

Garanție: 10 ani

Stadiu: 30%.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW