Thursday, May 23, 2024
Jurnalism corect


Două oferte la licitația pentru achiziția a 20 de trenuri inter-regionale

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 27 februarie 2023 Etichete: , , , ,

Alstom (Franța) și PESA (Polonia) sunt singurii doi producători care s-au înscris la licitația organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară în vederea achiziționării a 20 de trenuri electrice inter-regionale.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat pe 28 noiembrie, o nouă licitație privind achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale, cu posibilitatea suplimentării comenzii cu alte nouă rame, după ce prima procedură a fost anulată din lipsă de oferte.

Valoarea estimată este cuprinsă între 1,2 și 2,3 miliarde lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. Finanțarea este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

ARF – obligată să modifice cerințele

Cerințele nu au fost însă pe placul Alstom, care a sesizat Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, unde a obținut câștig de cauză. Cel mai important producător european de material rulant a cerut și obținut posibilitatea depunerii ofertei în euro, ceea ce îi va aduce economii serioase de hedging, impunerea unui număr de uși de acces în raport cu numărul de pasageri pe care îi va deservi (50 pasageri/ușă față de o ușă/vagon) și impunerea drept condiție de participare la licitație a unor trenuri capabile să atingă 200 km/h.

Pe unde vor circula

Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Pe lângă livrarea ramelor, contractul presupune și servicii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.

Perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW