Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Două contestații la licitația pentru modernizarea Gării de Nord din București

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 11 septembrie 2023 Etichete: , ,

CFR Infrastructură nu va putea încheia, cel puțin deocamdată, contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București, după ce Construcții Erbașu și CMA Construct au contestat rezultatul licitației la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. 

Asocierea de firme românești SC GDO Mov Impex – Omega Cert Sistem a fost desemnată câștigătoare la licitația pentru modernizarea Gării de Nord din București. Valoarea ofertei este de 419 milioane lei.

Cu toate acestea, până când Gara de Nord va fi adusă la standardele secolului actual va mai curge multă apă pe Dâmbovița. Lucrările ar trebui finalizate, în cel mai bun caz, până în aprilie 2028, în condițiile în care termenul de realizare este de 55 luni – 9 luni pentru proiectare și 46 luni pentru execuție.

Prima etapă a programului de modernizare a celei mai mari gări din România include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate călătorilor și activități comerciale: corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I), corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).

Principalele lucrări vizează:  consolidarea clădirilor din stația de călători, reabilitarea construcțiilor cu valoare istorică, crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit, regenerarea zonei aferente stației de călători pe principiile de „smart city/creative city/green city”,  modernizarea spațiilor destinate călătorilor, inclusiv facilițăți pentru persoanele cu dizabilități, asigurarea elementelor de siguranță, modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice, respectiv modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații.

„Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele şi legislaţia europeană în vigoare”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură.

Gara de Nord din București, cea mai mare stație feroviară a României, a fost inaugurată pe 25 septembrie 1872, odată cu deschidea liniei de cale ferată București – Ploiești.

Comentarii