Monday, April 15, 2024
Jurnalism corect


Directorul CFR susține că reluarea circulației trenurilor pe ruta directă Bucureși-Giurgiu este o prioritate pentru 2023

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 31 august 2022

CFR Infrastructură a anunțat miercuri, 31 august, că printre prioritățile companiei pentru anul 2023 se numără finalizarea podului CF de la Grădiștea și lansarea licitației pentru modernizarea și electrificarea liniei București – Giurgiu Nord.

Directorul General al CFR SA, Ion-Simu Alexandru, a efectuat astăzi o vizită tehnică pe șantierul feroviar dintre Vidra și Comana și a verificat stadiul lucrărilor. Potrivit unui comunicat al companiei, „progresul fizic este vizibil”.

Acesta i-a cerut antreprenorului să mențină același ritm de lucru, în acest context.

„De 17 ani, lipsa acestui pod a privat mii de călători de un mijloc de transport direct între București – Grădiștea – Giurgiu. După prăbușirea podului de la Grădiștea, în anul 2005, trenurile au fost redirecționate prin Videle, un traseu de 118 km, în loc de 74 km, dacă ar fi circulat pe ruta inițială, ceea ce a condus automat la pierderea unui număr însemnat de călători, dar și dezavantaje pentru traficul de marfă, deoarece retrasarea graficului de circulație pe ruta alternativă, prin Videle, a impus costuri suplimentare de transport și durată mai mare de circulație.

Îmi doresc și sper ca ritmul de lucru și progresul de execuție, înregistrate pe șantierul feroviar dintre Vidra și Comana, să fie menținute în acest trend ascendent, iar de anul viitor, prin redeschiderea circulației pe noul pod feroviar de la Grădiștea, ruta București – Giurgiu să redevină o alternativă avantajoasă de transport atât pentru călători și navetiști, dar și pentru transportatorii de mărfuri, pe care vrem să-i atragem din zona rutieră, pe calea ferată”, a declarat acesta.

El a adăugat că ținta pentru anul 2023 este, între altele, lansarea licitației pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – LOTUL II.

Proiectul are o valoare de 4 miliarde de lei, din fonduri nerambursabile și prevede modernizarea liniei pentru creșterea vitezei de circulație la 120 km/h și electrificarea liniei, implementarea sistemelor de centralizare electronică, inclusiv sistem ERTMS nivel 2.

„Studiul de fezabilitate pentru Lotul II va fi finalizat până în decembrie 2022, iar anul viitor va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, care asigură legătura directă între BUCUREȘTI – via GRĂDIȘTEA – RUSE, prin frontiera sudică”, a adăugat Ion-Simu Alexandru.

Contractele

CFR a dat detalii și despre contracte.

Lotul I „Redeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comana” a fost semnat în decembrie 2020, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor.

Stadiul de execuție: 32,4%
Finanţare: fonduri nerambursabile
Termen finalizare: 2023
Constructor: PORR CONSTRUCT

Lotul II – modernizare linieri de cale ferată pe tronsonul București Nord – Jilva – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (studiu de fezabilitate)

Stadiul de elaborare: 96%
Termen finalizare: decembrie 2022
Finanţare: fonduri nerambursabile
Obiective: modernizarea liniei pe întregul traseu, electrificare și implementarea sistemelor de centralizare electronica (ERTMS nivel 2)
Proiectant: BAICONS IMPEX – INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL

Stadiul lucrărilor pe Lotul I este 32,4% la execuție, iar la proiectare de 100%.

Reconstrucția podului peste Argeș:

  • toți pilonii podului, inclusiv pilonii viaductelor, sunt finalizați
  • radierele săpate
  • se lucrează la armare, cofrare și betonare banchete pile
  • în curs de finalizare pereții mulați
  • execuție tablier în uzină

Foto: Facebook/ Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW