UPDATE S-a deschis circulația pe podul de la Brăila
UPDATE: Cu aproximativ două ore și jumătate întârziere față de anunțul inițial, CNAIR a deschis circulația pe podul de la Brăila.
Știrea inițială:
Inaugurat de la ora 11:00 de un alai de politicieni, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu a fost deschis circulației rutiere la ora 13:00, așa cum s-a anunțat inițial, din cauza unor probleme organizatorice. Noua oră de deschidere comunicată de reprezentanții CNAIR este 15:30.
„Precizăm că reprezentanții CNAIR, antreprenorii și cei implicați în organizarea evenimentului de deschidere a circulației pe pod depun la această oră eforturi pentru a elibera partea carosabilă de balizele si parapetele de separare a sensurilor de circulație, precum și de elementele folosite la eveniment, astfel încât circulația să se desfășoare în condiții de siguranță”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Lucrările la Podul de la Brăila proiect ce cuprinde și construirea a 21 km de drumuri de legătură, au debutat oficial în decembrie 2018 și ar fi trebuit să fie finalizate, conform contractului, în termen de 3 ani, teoretic în decembrie 2021.
Inițial, constructorii au lucrat doar la construirea podului pentru că statul nu a reușit să elibereze la timp traseul pentru drumurile de legătură. Abia în martie 2021 Ministerul Transporturilor a elaborat prima autorizație de construire pentru 6 km, în vreme ce pentru restul de 15 km documentul a fost emis la finalul lunii mai 2021.
Podul a fost inaugurat, în cele din urmă, pe 6 iulie, cu aproximativ 2 ani întârziere față de termenul inițial. Cu toate acestea, timp de câteva luni, circulația rutieră va fi suspendată pe anumite intervale orare pentru demontarea schelelor. Șoferii vor putea folosi deocamdată doar drumul de legătură Măcin, în condițiile în care celălalt drum, spre Jilia, ar putea să fie gata abia la finele acestui an.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila
Podul suspendat are lungimea de 1.974 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489 si 364 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Podul va asigura legătura rutieră între Brăila și Tulcea.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcatuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri laţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,5 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,8 m fiecare.
Date contract:
Constructor: Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System
Valoarea contractului: 2,375 miliarde de lei fără TVA
Sursa de finanțare: Fonduri europene (POIM) și cofinanțare cu bugetul de stat
Durata: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție
Garanție: 10 ani
Data emiterii ordinului pentru proiectare: 2 martie 2018
Data emiterii ordinului pentru execuție: 21 decembrie 2018.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii