Saturday, November 27, 2021
Jurnalism corect


Cum au de gând autoritățile să fluidizeze traficul în regiunea București – Ilfov. Toate detaliile despre proiectul „Orbital București”

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 27 septembrie 2021

Problema traficului congestionat în regiunea București – Ilfov s-ar putea rezolva până la finalul anului 2026, atunci când s-ar putea încheia lucrările la autostrada A0 Centura București și la 10 drumuri radiale prin care se vor realiza legăturile cu marile bulevarde.

Proiect esențial pentru decongestionarea traficului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, alături de Consiliul General al Municipiului București și Consiliul Județean Ilfov, dorește să realizeze zece drumuri radiale, în lungime totală de 96,11km, la profil de două benzi pe sens.

Prin implementarea acestui proiect, autoritățile au vor să crească atractivitatea autostrăzii A0 prin atragerea traficului de mărfuri și de pasageri, să asigure o conexiune rapidă între A0 și zona centrală a Capitalei și să decongestioneze traficul rutier pe străzile și bulevardele din zona periurbană.

Valoarea estimată a întregului proiect „Orbital București” este de 703,1 milioane euro cu TVA, șefii de la drumuri sperând să obțină finanțări europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare și Programul Operațional Transport.

Lista drumurilor radiale:

DR1 – Vest Expres are o lungime de 8,98 km si realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având un cost estimat de 75,11 milioane euro cu TVA.

DR2 – Autostrada A1 are o lungime de 12,02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 si km 23 al autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane euro cu TVA.

DR3 – Giulești Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada AO, se prelungește până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72. 62 mil. euro cu TVA.

DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada AO apoi se prelungește spre DNCB si Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102. 39 mil. euro cu TVA.

DR5 – Pipera Expres, are o lungime de 10,53 km și realizează legătura între autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Pipera – Băneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 mil. euro cu TVA.

DR6 – Afumați Expres, drumul radial ce realizează conexiunea autostrăzii A0 cu DN2, devenind o varianta de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,14 milioane euro cu TVA.

DR7 – Est Expres are o lungime totala de 6,1 km si conectează Moara Domnească la autostrada A0 și realizează legătura municipiului București la A0 prin Dobroiești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,34 milioane euro cu TVA.

DR8 – Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conectează autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB si Splaiul Unirii, dar si conexiunea cu zona metropolitana prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane euro cu TVA.

DR9 – Sud Expres are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,44 mil. euro cu TVA.

DR10 – Măgurele Expres realizează legătura autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,65 milioane euro cu TVA.

CITEȘTE ȘI: Mariana Ioniță, schimbată de la șefia CNAIR cu consilierul lui Florin Cîțu. Un apropiat de-ai lui Dan Voiculescu, numit șef al Consiliului de Administrație

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW