Monday, February 24, 2020
Jurnalism corect


Contradicții în Guvern pe tema kilometrilor de autostradă care vor fi realizați până la sfârșitul anului/Asociația Pro Infrastructură: Răzvan Cuc minte cu nerușinare

By Madalina Balaceanu , in Stirile zilei , at 24 iulie 2019 Etichete: , ,

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat ieri că, până la sfârșitul acestul an, vor fi terminați 100 de km de autostradă, dacă vremea va fi favorabilă. Pe de altă parte, premierul Viorica Dăncilă se angaja, la începutul anului, că, în 2019, vor fi finalizați 180 de km de autostradă. Pe de altă parte, Ionuț Ciurea susține că, nici măcar cei 100 de km promiși recent de Cuc nu vor fi finalizați.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, o contrazice pe Viorica Dăncilă pe tema kilometrilor de autostradă care vor fi terminați până la sfârșitul lui 2019. Dacă în luna februarie premierul se angaja că, în acest an, vor fi realizați 180 de km, ieri, ministrul Cuc a promis doar 100 de km. Asta în condițiile în care vremea va fi bună.

„(…) În momentul de față acești 100 de kilometri sunt tangibili pentru a fi dați în trafic. Vor fi dați în trafic, mare atenție, nu recepția finală. Eu vă întreb un lucru: dacă de acum înainte trei luni de zile plouă în continuu, ce pot să fac eu? Să-i cer lui Dumnezeu să își pună mandatul pe masă?!”, a spus  ieri Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: Cei 100 de km promiși, o minciună

Pe de altă parte, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură sunt sceptici că Guvernul va putea  realiza chiar și cei 100 de km asumați de ministrul Cuc.

Citeste si:  Ludovic Orban: Mizăm pe votul parlamentarilor ALDE. Moțiunea de cenzură ar putea să fie depusă la sfârșitul acestei săptămâni

„Declarația ministrului Cuc este o declarație nesimțită. Omul asta este de o nesimțire greu de imaginat, mai ales în postura din care este. Totuși, omul asta este ministrul Transportului, în primul rând, este ministru, iar această funcție ar trebui să prezinte un minim de demnitate, și mai e și al Transporturilor. Omul asta este responsabil pentru miliardele de euro care ar trebui investite în infrastructura țării. Minte cu nerușinare când spune de 100 de km, nici vorbă de așa ceva. În 2019 au șanse reale două loturi: loturile 3 și 4 din A1, care împreună însumează aproximativ 43 de km, aceste loturi se vor deschide în următoarea perioadă, aceștia erau sigurii. Pe lângă aceștia, la modul super optimist, ar mai putea să fie gata aproape 18 km de pe A3. Dacă adunăm acești 18 KM, care sunt super optimiști, cu mare efort, trebuie să se alinieze multe planete, cu 43 de km, ne dă 61, nici vorbă de 100”, a declarat pentru mainnews.ro, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea.

Acesta menționează că niciodată nu s-a pus problema ca cei 180 de km promiși de Viorica Dăncilă să fie gata, mai mult decât atât, la începutul anului toate proiectele de autostradă care aveau contracte semnate, nu însumau 180 de km.

Citeste si:  BREAKING NEWS | Interceptările SRI nu mai pot fi folosite ca probe în dosarele penale

„Nu s-a pus niciodată de fapt problema să fie gata cei 180 de km, mai mult decât atât, în momentul în care au ieșit la începutul anului cu cei 180 de km, în acel moment, nici măcar nu erau toate contractele, deci toate proiectele de autostradă care aveau contracte semnate, împreună nu aveau 180 de km, deci erau undeva la 160 de km cu contracte semnate la ora respectivă, acum avem 193. A fost doar o promisiune, o minciună, o declarație iresponsabilă.”, a mai spus Ciurea.

De ce nu avem autostrăzi?

Întrebat din ce cauză autoritățile nu reușesc să își respecte promisiunile, Ionuț Ciurea a răspuns:

„1. Incompetența, incapacitatea administrativă și neputința statului prin toate agențiile, companiile și unitățile sale de a rezolva la timp birocrația.

2. Pregătirea precară a proiectelor.

Proiectele sunt lansate pe niște studii de fezabilitate vechi, prost făcute din capul locului și incomplete. Și constructorul când intră în teren își dă seama că acel studiu nu este bun. Reproiectează, alți bani, altă distracție. După ceea, la nivel de studiu de fezabilitate nu cercetezi toți liliecii, toate cimitirele, tot ce ai pe lotul respectiv și intri în teren și își dai seama că ai multe obstacole, care pot fi rezolvate, dar pentru acest lucru trebuie să rezolvi acte, birocrație și bani în plus, iar asta blochează proiectele.

Citeste si:  Nereguli la Parchetul Caracal. Procurorii au închis nelegal 5 dosare care au vizat infracțiuni de viol și lipsire de libertate

3. Neînțelegea și încapacitatea statului de a lucra cu privați. În loc să colaboreze, ei dau vina pe alții. Discută și dezbat niște mii de ani, până ajung să deblocheze ce s-a întâmplat la 1 sau la 2. Ai o birocrație, nu pregătești bine proiectele și după aia nu te mai înțelegi bine cu privatul. Statul este incapabil acolo unde este nevoie ca privatul să-și facă treaba, este incapabil să îi mobilizele. Sunt și constructori neserioși, care profită de fiecare prostie pe care o face statul român.”, a conchis el.

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW