Saturday, February 4, 2023
Jurnalism corect


Constructorul podului peste Dunăre de la Brăila promite din nou deschiderea în acest an

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 3 octombrie 2022 Etichete: ,

Reprezentanții WeBuild, constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, și-au reiterat luni, 3 octombrie, angajamentul pentru deschiderea traficului până la finele acestui an, în contextul unei vizite pe șantier anunțate a ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu.

Cu toate că Sorin Grindeanu și de responsabilii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au promis, în repetate rânduri, deschiderea în acest an a noului pod peste Dunăre de la Brăila, șansele ca acest lucru sunt destul de mici, în pofida graficului de lucrări asumat de constructor. Primele semnale în acest sens au apărut încă din luna septembrie, când WeBuild a solicitat extensia termenului de finalizare a întregului proiect până în anul 2025.

Întrebat despre extinderea termenului contractual, Sorin Grindeanu a menționat, fără a face referire la termene precise, că antreprenorul ar avea dreptul la așa ceva, în condițiile în care au existat probleme cu exproprierile și relocarea unor conducte de utilități.

„Traseul nu a fost liber de sarcini. Îmi doresc ca acest grafic să fie și pus în practică. Am impresia că vorbim cu oameni cu dublă personalitate. Una spun când venim aici și alta este pe hârtii. Nu vorbim de o firmă de apartament”, a precizat Grindeanu.

Potrivit directorului general al companiei de drumuri, Cristian Pistol, constructorul italian a mai dat asigurări ca în vara anului viitor va finaliza întregul proiect, aflat în prezent într-un stadiu de 76%.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.  

Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcatuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri laţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,5 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,8 m fiecare.

Date contract:

Constructor: Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System

Valoarea contractului: 1,995 miliarde de lei fără TVA

Sursa de finanțare: Fonduri europene (POIM) și cofinanțare cu bugetul de stat

Durata: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție

Garanție: 10 ani

Data emiterii ordinului pentru proiectare: 2 martie 2018

Data emiterii ordinului pentru execuție: 21 decembrie 2018

Comentarii


    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW