Constantin Axinia, fostul șef CFR SA, audiat ca martor la DNA într-un dosar de abuz în serviciu, șantaj și primire de foloase necuvenite

Constantin Axinia, proaspăt demis din funcția de director al CFR SA, este audiat, marți, în calitate de martor la DNA. Axinia susține că a fost demis pentru că a refuzat un contract de investiții pentru modernizarea tronsonului Brașov-Sighișoara, loturile 1 și 3, în valoare de 800 de milioane de euro.
Update
Procurorii DNA au deschis dosar penal in rem pentru abuz în serviciu, primire de foloase necuvenite și șantaj, conform unor surse.
Știrea inițială
„Sunt chemat în calitate de martor, e legat și de plecarea mea, am primit un telefon de la DNA săptămâna trecută în care am fost invitat aici în calitate de martor”, a declarat Constantin Axinia.
Întrebat de ce nu a semnat contractul, Axinia a spus că „era riscant pentru companie și pentru mine”, menționând că e „posibil” ca destituirea sa să aibă legătură cu refuzul său.
Consiliul de Administraţie al CFR SA a decis, spătămâna trecută, schimbarea din funcţie a directorului general Constantin Axinia.
Axinia: Ministrul Cuc mi-a spus să fac ceva și nu am făcut
Constantin Axinia a fost schimbat de la conducerea CFR SA cu Marius Chiper. Fostul director al companiei feroviare acuzăcă a fost demis pentru că a refuzat semnarea contractului cu asocierea RailWorks.
“Domnul ministru (Răzvan Cuc – n.red.) mi-a spus să fac ceva şi nu am făcut: de semnat un contract fără să aştept o hotărâre a instanţei definitivă, ca să pot semna un contract. Pe legislaţie puteam să semnez contractul, dar intram sub incidenţa unei alte legi care spunea că dacă instanţa superioară anulează hotărârea de tribunal voi fi pasibil de o amendă cuprinsă între 1-3% din valoarea contractului”, a spus Axinia.
Răzvan Cuc, nemulțumit de fostul șef CFR SA
Ministrul interimar al Transporturilor, Răzvan Cuc a spus, duminică într-o conferinţă de presă, că este dezamăgit de directorul de la CFR SA pentru că nu a făcut restructurarea companiei aşa cum i s-a cerut.
„Unde am cea mai mare dezamăgire vizavi de managementul companiilor este CFR Infrastructură, unde aşteptam de la domnul director să îmi prezinte planul de restructurare, dar pesemne probabil că are alte proiecte mult mai importante decât să restructureze CFR Infrastructură, unde, la fel (ca la CNAIR – n.r.) avem un număr impresionant de directori, directoraşi, şefi, tot aşa monştri sacri care, în momentul când le dai să îţi rezolve o problemă – vorbesc pe un proiect – până nu stai toată ziua cu gura pe el… îşi ia o zi două, cinci, vezi că pleacă pe nu ştiu unde… Asta este cea mai mare dezamăgire a mea, că mi-aş fi dorit ca şi la CFR Infrastructură să facem această restructurare dar, poate, cine ştie, în următoarele zile avem o surpriză şi chiar facem ceva rapid”, a declarat Răzvan Cuc.
sursa foto: clubferoviar.ro