Condițiile puse de PNL București pentru a continua să-l susțină pe Nicușor Dan: Rezultatele puteau fi atinse deja
Investiții în termoficare, creșterea ritmului de execuție a marilor proiecte de investiții sau creșterea calității serviciului de transport sunt printre cele 10 „urgențe” pe care Nicușor Dan trebuie să le rezolve pentru a avea în continuare sprijinul PNL București, filiala condusă de Ciprian Ciucu, edilul Sectorului 6, potrivit unui comunicat transmis miercuri seară.
„La peste doi ani de mandat Partidul Național Liberal îi cere Primarului General Nicușor Dan atingerea de către administrația condusă de către acesta a unor indicatori simpli, pe 10 teme prioritare”, a transmis PNL București, pe 1 februarie.
Liberalii susțin că este „doar normal” să îi „evalueze performanța” primarului Capitalei la jumătatea mandatului, întrucât l-au susținut la alegerile locale, și au setat ca termen final pentru cei 10 „indicatori” data de 31 iulie.
„Aceștia țin exclusiv de performanța administrativă, sunt realiști, se pot îndeplini și sunt ușor măsurabili, tocmai pentru ca evaluarea noastră să fie cât mai obiectivă. Toate aceste teme au fost asumate de către candidatul Nicușor Dan în campania din anul 2020.
Din modul în care am conceput indicatorii de evaluare, nu cerem rezolvarea integrală a temelor enumerate, ci indicatorii de realizare, rezultate care ar fi putut fi atinse deja până în acest moment”, potrivit sursei citate.
Cele „10 urgențe” pe care Nicușor Dan trebuie să le rezolve
- „Investiții în termoficare, reducerea riscului de pierdere a fondurilor europene – Demararea execuției lucrărilor la minimum două tronsoane de termoficare finanțate cu fonduri europene; – Demararea proiectării pentru cinci loturi de termoficare a căror execuție este finanțată de către Ministerul Dezvoltării”
- „Creșterea ritmului de execuție a marilor proiecte de investiții din Capitală – Respectiv deschiderea până la 31 iulie a circulației la pasajul rutier de la Doamna Ghica, realizarea a 50% din lucrările la tronsonul 1 din Prelungirea Ghencea și o soluție asumată privind realizarea sau nu a străpungerii de la Podul Ciurel”
- „Mobilitatea: creșterea calității serviciilor publice de transport, adoptarea unei strategii unitare de parcări și deblocarea serviciului de taximetrie- Prezentarea și dezbaterea strategiei de parcare a Bucureștiului, publicarea primei variante din master-planul pe biciclete, subscrierea capitalului social al STB pentru ca societatea să poată recondiționa flota de transport public, deblocarea autorizațiilor de taximetrie”;
- „Digitalizarea și eficientizarea serviciilor publice”;
- „Demararea reformei instituționale a PMB (o parte din companii fiind desființate, altele nu, iar reorganizarea și eficientizarea promisă în campanie nu este pusă în aplicare)”;
- „Creșterea transparenței instituționale. Dispozițiile de Primar nu sunt publicate pe site și doar un număr foarte mic de proiecte cu caracter normativ sunt puse în dezbatere publică”;
- „Revitalizarea parcurilor și înlăturarea pericolelor din mediul urban – Parcurile aflate în administrarea PMB, în special, Cișmigiu, Mihai I (Herăstrău), Carol I, Tineretului și Izvor se află într-o avansată stare de degradare.
- În București, există pericol real de producere a accidentelor din cauza copacilor uscați. Primarul General emite avizele de defrișare a arborilor bolnavi, solicitate de către Primăriile de Sector, cu întârzieri foarte mari. Uneori trec luni sau chiar ani, dar sunt situații când nu le eliberează deloc”;
- „Finalizarea lucrărilor de consolidare începute și demararea altora noi la clădirile cu risc seismic”;
- „Asumarea prin acțiuni concrete a politicii de urbanism, cu accent pe zonele centrale. Nici până acum, Baucureștiul nu de un PUG – Actualizarea bazei de date a PUG;
- Demararea a cel puțin două PUZ de regenerare urbană: unul pentru Bd. Magheru, altul pentru Calea Victoriei, care acum se prezintă ca două zone destructurate”;
- „Crearea unui sistem multianual de planificare de investiții care să integreze toți operatorii de rețele din București (Termoenergetica, STB, Apa Nova, Distrigaz, Enel, NetCity etc.). Nu au un plan comun de investiții pe termen lung. Acest lucru face ca, de exemplu, o stradă reabilitată recent, în câteva săptămâni sau luni să fi săpată iar”
Comunicatul PNL București poate fi citit integral aici.
Sursă foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii