Monday, May 23, 2022
Jurnalism corect


Compania de drumuri a încheiat contractul pentru proiectarea unui segment de autostradă scos de la sertar după 10 ani

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 23 august 2021

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, luni, 23 august, cu asocierea Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Megamuhendislik Musavirlik contractul pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic necesare autostrăzii A13 Brașov – Făgăraș. 

Valoarea înțelegerii este de 18,1 milioane lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile. Durata completării studiului de fezabilitate este de 22 de luni iar 3 luni sunt prevăzute pentru realizarea proiectului tehnic.

Autostrada A13 Făgăraș – Brașov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație. Printre avantaje se numără termene realiste pentru realizarea activităților, corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect, uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale, plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.

Segmentul Brașov – Făgăraș, readus în atenție după 10 ani

După 10 ani în care nu s-a întâmplat mare lucru, ideea construirii unei autostrăzi între Brașov și Făgăraș, în lungime de circa 48 km, a revenit în atenția șefilor de la drumuri. Alături de Făgăraș – Sibiu, acest segment este extrem de important pentru asigurarea conexiunii autostrăzilor Ploiești – Brașov și Brașov – Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean.

Șase ani pentru studiul de fezabilitate pe A13 Făgăraș – Sibiu

Contractul de revizuire studiu de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Făgăraș a fost încheiat de CNAIR în anul 2015 cu firma românească Consitrans. Înțelegerea a fost suspendată timp de un an, până spre finalul anului 2016, din cauza lipsei de finanțare. După rezolvarea acestei probleme, în primăvara anului 2017, Consitrans a început efectuarea primelor foraje geotehnice, în apropierea orașului Făgăraș.

Ulterior, până la începutul anului 2019, după cu au explicat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, a avut loc o dezbatere de lungă durată CNAIR-Consitrans-Jaspers cu privire la traseul și soluția tehnică câștigătoare pe sub-secțiunea dinspre Sibiu. După ce în primă fază părea că alternativa câștigătoare va conecta proiectul la A1 în zona Veștem, la a doua analiză multicriterială a ieșit câștigătoare alternativa care se conectează la A1 în zona Boița, reprezentând un ocol de peste 10 km.

În fine, după toate tergiversările, Consitrans a predat studiul de fezabilitate, în prezent fiind în derulare procedura de obținere a acordului de mediu, fără de care nu poate fi inițiată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW