CNAIR va încheia marți primul contract pentru execuția lucrărilor la „Autostrada Moldovei”
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va semna marți, 7 iunie, cu asocierea Coni SRL (România) și Trace (Bulgaria) contractul pentru execuția lucrărilor la lotul 2 Mizil – Pietroasele (28,35 km) al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, a anunțat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului, în săptămâna 13 – 19 iunie va fi semnat contractul și pentru lotul 1 Mizil – Pietroasele (21 km) al aceluiași tronson cu asocierea Impresa Pizzarotti – Retter.
„A7 este pe tronsonul Ploieşti – Paşcani şi este parte din PNRR. Este cea mai mare parte dinPNRR. În total sunt 13 loturi care au fost segmentate. Pentru primul tronson, Ploieşti – Buzău marţi semnăm prmul contract. În cealaltă săptămână urmează al doilea contract. CNAIR a desemnat câştigătorii, firmele trebuie să aducă documentele să semnăm. Pe tronsonul trei a fost contestat în instanţă rezultatul licitaţiei, sper ca instanţa să se pronunţe rapid şi să reuşim să semnăm şi acolo. Pe tronsonul Buzău- Focşani sunt 4 loturi, s-a terminat depunerea de oferte. Au fost depuse 28 de oferte, acum sunt în perioada de evaluare, iar această perioadă se va încheia săptămâna viitoare. Ţinta pe care am dat-o CNAIR pentru tot tronsonul este ca până la finalul anului să fie semnate toate contractele, pe toate loturile”, a declarat Sorin Grindeanu.
Valoarea estimată a contractului este de 1,24 miliarde lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și bugetul de stat. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 20 luni de la emiterea ordinului de începere.
Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.
Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.
O firmă cu probleme penale, abonată la contracte cu CJ Prahova
Coni SRL este o firmă de construcții, cu sediul în comuna Mănești (Prahova), deținută de Nicolae Onea. Acesta a fost arestat în 2014, într-un dosar penal de evaziune fiscală cu un prejudiciu total de 35 milioane euro, ulterior trimis în judecată, în care firma Coni SRL are calitatea de inculpat.
Potrivit România Curată, în perioada 2007 – 2013, Coni SRL a câștigat 10 contracte cu Consiliul Județean Prahova, condus la acea vreme de baronul PSD Mircea Cosma. Unul dintre aceste contractate i-a adus alte probleme penale lui Nicolae Onea. Pentru a scăpa, acesta l-a denunțat pe Mircea Cosma, care a fost pus sub acuzare pentru luare de mită. Ulterior, Nicolae Onea a susținut că ar fi fost șantajat de celebrul procuror Micea Negulescu, zis Portocală, cel care instrumenta dosarul, pentru a face acel denunț.
În pofida schimbărilor de la nivelul Consiliului Județean Prahova, afacerile firmei Coni au continuat să funcționeze cu această instituție. În 2018, firma lui Nicolae Onea a câștigat contractele pentru întreținerea drumurilor din județ, în valoare de peste 7 milioane lei, în 2019 a prins un contract pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare DJ 102l Valea Doftanei – 9,4 milioane lei și tot în 2019, alte două contracte pentru deszăpezire – 3,4 milioane lei. Coni s-a ocupat de deszăpezirea drumurilor județene din Prahova și în perioada 2020 – 2021, obținând contracte în acest sens în valoare de aproape 1,7 milioane lei.
În martie 2021, Coni, alături de bulgarii de la Hydrostroy, a obținut un contract de aproape 18 milioane lei fără TVA pentru modernizarea unor drumuri județene din județul Prahova.
Comentarii