CNA a cerut Comisiei Europene să investigheze TikTok după alegerile prezidențiale din România
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a cerut marți, 26 noiembrie, Comisiei Europene (CE), să deschidă o investigație asupra rețelei sociale TikTok, a transmis Valentin Jucan, vicepreşedinte al CNA.
Sesizarea a fost depusă în urma unui raport realizat de Expert Forum, care susține că „algoritmii TikTok au amplificat conținut electoral favorabil unui singur candidat, generând un dezechilibru în competiția electorală și periclitând pluralismul politic”.
„Candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Această evoluție a fost atribuită în mare parte unei campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate, dar și pe amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, utilizând hashtag-uri dedicate, care au strâns milioane de vizualizări”, se arată în raportul Expert Forum.
„Aceste acțiuni au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei Tik Tok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic”, spune vicepreședintele CNA.
Algoritmii TikTok au amplificat conținut electoral favorabil unui singur candidat, generând un dezechilibru în competiția electorală și periclitând pluralismul politic, spune CNA.
Analiza mai arată că TikTok a permis promovarea indirectă a mesajelor politice prin influenceri, fără etichetare adecvată de marcare a publicității
CTEȘTE ȘI: Ștefan Mandachi își retrage susținerea față de Călin Georgescu: „Recunosc că am greșit”
Sursa foto: Pixabay
Comentarii