CJ Suceava, condus de „baronul” Flutur, a aprobat construirea celei mai scumpe șosele din România, VO Gura Humorului. Un kilometru va costa 54 milioane de euro
Consiliul Județean Suceava, condus de „baronul” PNL, Gheorghe Flutur a aprobat marți construirea Variantei de ocolire Gura Humorului. În lungime de aproximativ 10 km, viitoarea șosea cu două benzi pe sens ar costa aproape 540 milioane de euro, fiind mai scumpă chiar și decât loturile montane ale Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Tun de zeci de milioane de euro pus la cale în județul Suceava. În timp ce toată își canalizase atenția pe aproape interminabilele discuții despre comasarea alegerilor, Consiliul Județean Suceava, condus prim-vicepreședintele PNL, Gheorghe Flutur, a aprobat construirea celei mai scumpe șosele din România. Conform indicatorilor tehnico-economici, costul viitoarei șosele s-ar ridica la nu mai puțin de 540 milioane euro, adică circa 54 milioane euro/km.
Prețul per kilometru este de aproape de două ori mai mult decât cel pentru secțiunea Cornetu și Tigveni, cea care va străbate Valea Oltului, a Autostrăzii Pitești, respectiv de cinci ori mai mare decât al Autostrăzii Centura București.
Drumul va avea două benzi de circulație pe sens, cu benzi de încadrare și staționare de urgență, o zonă mediană, având o lățime totală a platformei de 23,5 m, fiind mai îngust decât o autostradă. Viteza de proiectare este de 100 km/h. Acesta cuprinde și opt poduri/pasaje/viaducte cu o lungime totală de 5,48 km.
Durata estimată de proiectare a obiectivului de investiții este de 6 luni, iar durata estimată de execuție este de 30 luni.
Cum instituția pe care o conduce nu dispune nici pe departe de fondurile necesare construirii unui asemenea proiect, Gheorghe Flutur și-ar dori finanțarea sa din fonduri europene, prin Programul Transport.
USR cere să nu fie aprobată finanțarea
Pe de altă parte, reprezentanții USR critică vehement acest proiect, pe care îl consideră mult prea scump, și îi cer ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, să nu aprobe finanțarea.
„În masterplanul României de transport există priorități clare, cum ar fi Autostrada Sibiu-Pitești, autostrăzile Moldovei A7 și A8, Autostrada de Centură București, drumul expres Craiova-Piteștei, Autostrada Transilvaniei. Ministrul Sorin Grindeanu nu a alocat suficienți bani în buget nici măcar pentru aceste proiecte, ar fi revoltător să arunce 540 milioane de euro pentru minicentura de aur a lui Gheorghe Flutur”, au transmis reprezentanții USR.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii