Wednesday, October 21, 2020
Jurnalism corect


Ciprian Ciucu, viziune diferită de cea a lui Nicușor Dan pe tema continuării Pasajului Ciurel până la A1 / Ce proiecte are candidatul dreptei pentru Sectorul 6 – INTERVIU

By Vîrban Robert , in Interviuri Politic Stirile zilei , at 26 august 2020 Etichete: , , , ,

Mai este aproape o lună până la data de desfășurare a alegerilor locale. Dacă în campania pentru precedentele scrutine din Capitală, accentul era pus pe crearea de locuri de muncă și rezolvarea problemei câinilor fără stăpân, de această dată cuvintele de ordine sunt: infrastructură și mediu. Într-un interviu acordat pentru mainnews.ro, Ciprian Ciucu, candidatul PNL, susținut de USR PLUS, pentru Primăria Sectorului 6, s-a declarat în favoarea continuării cu un drum expres a Pasajului Ciurel până la Autostrada A1, o viziune diferită față de cea exprimată de Nicușor Dan, candidat independent la Primăria Generală, susținut de PNL și USR PLUS.

Liberalul a declarat că are în plan proiecte de regenerare urbană, construcția de creșe și grădinițe, dar și alocarea de resurse bugetare considerabile pentru construirea de parcări subterane și supraterane, astfel încât spațiul să fie cât mai bine exploatat.

De asemenea, Ciprian Ciucu este de acord cu schimbarea numelui străzii Vasile Milea, dat fiind rolul nefast al generalului în istoria țării, și propune ca artera să poarte numele disidentei anticomuniste Doina Cornea.

R: În ipoteza în care pe 27 septembrie veți fi ales primar al Sectorului 6, care vor fi prioritățile dumneavoastră pentru următorii patru ani de mandat?

În primul rând, am în vedere partea de regenerare urbană și mă refer în special la spațiul dintre blocuri pentru că acum arată foarte prost în Sectorul 6. Cartierele din Sectorul 6 au fost proiectate special pentru locuit. Multe dintre ele au grădini care ar putea să arate mult mai bine decât acum. Eu știu ce vorbesc pentru că locuiesc într-un astfel de bloc. În momentul de față este foarte multă mizerie, este foarte mult întuneric și este mult spațiu lăsat în paragină. Mă voi concentra pe spațiul dintre blocuri pentru că, calitatea vieții în sine este afectată de acel spațiu. Dacă acel spațiu arată rău te apasă psihic și îți afectează și stima de sine.

Mă voi concentra pe construirea de școli, grădinițe și creșe. În Sectorul 6 sunt doar trei creșe, iar locurile în grădinițe sunt insuficiente, la fel și în școli. Am în vedere construirea de corpuri noi de școală pe lângă cele existente pentru să nu mai fie nevoie ca copiii să învețe în trei schimburi, ci într-un singur schimb, urmând ca pe perioada zilei să dezvoltăm conceptul de școală completă, în sensul că vor fi și servicii care sunt de educație nonformală, cazare sau alte tipuri de servicii atât timp cât părinții sunt la muncă.

Vreau să digitalizez complet: să se poată interacționa cu administrația pentru orice certificat, printr-un ghișeu unic, atât online, cât și ghișee fizice în toate cartierele. Tot fluxul este mutat în interiorul administrației pentru ca omul să nu mai fie mutat de la un ghișeu la altul.

Mai am trei proiecte mari de regenerare urbană. Primul este Lacul Morii care trebuie să devină o zonă de agrement și de promenadă pentru că este un spațiu generos acolo. Va trebui ca să oprim construirea și îndesirea de noi blocuri. Avem în vedere extinderea Parcului Drumul Taberei dincolo de linia tramvaiului 41 pentru că este un spațiu foarte mare pentru că este un spațiu foarte mare al Ministerului Apărării și nimeni nu poate să explice de ce nu este la Primăria Sectorului 6. Prin asta putem crește cu 60% suprafața Parcului Drumul Taberei. Cel de-al treilea proiect este strada Liniei. Din punctul meu de vedere, trebuie să devină o stradă verde, acum este o mizerie. Trebuie un parc foarte lung de câțiva kilometri, îngust ce-i drept, cu transport alternativ, cu pasarele, terase, locuri de joacă pentru copii.

R: Ați vorbit despre zona Lacul Morii. Aici urmează să fie finalizat nodul Ciurel, sau „cel mai scump viraj la stânga”. Pentru a avea o utilitate s-a vorbit despre continuarea sa cu drum expres până la Autostrada A1. Din câte știu, Nicușor Dan nu susține această continuare, argumentând cu studiul JICA. Ați discutat cu Nicușor Dan despre acest proiect și care este viziunea dumneavoastră?

Trebuie să discutăm aici, pentru că din punctul meu de vedere are sens să fie scos până în A1. Noi trebuie să ne uităm pe date pentru că vor da direcția de politică. Din datele pe care le am eu acum, să dai 150 de milioane de euro pe un viraj la stânga este absurd. Acesta este bugetul pe un an al unui sector din București. Aceste decizii le vom lua cu siguranță în urma unor discuții cu experții în mobilitate.

R: Ați vorbit în programul dumneavoastră despre construirea a 24.000 de locuri de parcare. Dintre aceste, 6.000 vor fi subterane sau supraterane. Făcând un calcul grosier, pe baza costurilor din Cluj-Napoca și Sectorul 3, suma necesară ar fi undeva la 500 de milioane de lei. Care este sursa de finanțare a acestor proiecte?

Pe patru ani de zile Primăria Sectorului 6 a avut un buget de 1 miliarde de euro cu tot cu împrumuturi. În primul rând, eu știu să atrag bani europeni. În al doilea rând, cu banii care vin la buget, dar va trebui să văd ce s-a cheltuit din împrumuturile care s-au luat. Știu că este un efort bugetar semnificativ, dar cred că este posibil. Alte soluții nu avem. În Militari nu ai unde să construiești pe orizontală. Din punctul meu de vedere, este un efort bugetar care pe patru ani, sau pe opt ani, poate fi susținut fără probleme.

R: Nu vă este teamă că vor apărea, sociologic vorbind, efecte perverse ale construirii acestor locuri de parcare? Mă gândesc că ar putea ca o astfel de măsură să genereze creșterea numărului de mașini din Sector.         

Acum mașinile sunt pe trotuar. Eu vreau să eliberez zonele de mașini și să fac spațiu locuibil. Eu trebuie să asigur locuri de parcare atunci când voi lua mașinile de pe trotuar. Nu o să am politici care să crească numărul de mașini, ci din contră. Numai că înainte să vii cu restricții trebui să vii cu alternative.

R: L-ați criticat pe Gabriel Mutu pentru anumite investiții prost făcute. Mainnews.ro a scris despre montarea de gazon pe linia tramvaiului 25, un proiect criticat de experți. Cum veți gestiona aceste investiții?

Orice este prost făcut trebuie oprit imediat.

R: Dar ele sunt deja acolo.

Atunci vom încerca să recuperăm prejudiciul. Eu o să am niște instrumente legale. Dacă sunt contracte, o să vedem ce se mai poate negocia prin ele. O să expun tot. Totul trebuie justificat și făcut transparent. E clar că în ultimele luni de mandat, mai ales de când e pandemia, a contractat foarte mult și foarte prost. Asta se vede cu ochiul liber. Aceste lucrări sunt făcute să ia ochii pentru alegeri, nu sunt făcute ca să țină.

R: Având în vedere că Primăria Capitalei este într-o situație financiară foarte delicată, v-ați gândit să preluați anumite proiecte de care ar trebui să se ocupe PMB?

Am în vedere în special Bulevardul Prelungirea Ghencea și amenajarea zonei Uverturii, care face legătură cu Chiajna. Mai am în vedere park&ride, pentru că sunt și în programul meu, dacă nu le poate face Primăria Capitalei să-mi dea mie posibilitatea să le fac pe cele trei artere care aduc trafic din afara Bucureștiului.

R: Dar despre continuarea magistralei de metrou despre care ați vorbit?

Metroul mă gândesc că trebuie scos către Domnești. Să nu vorbim aiurea, în halul în care a lăsat Firea (n.r. – Gabriela Firea) bugetul, Primăria Capitalei nu va avea bani să își asume construirea metroului. Cred că cel mai bine ar fi să găsesc sprijin la Guvern pentru a construi metroul spre Domnești. Atunci toată bucla din Drumul Taberei va fi supraaglomerată pentru că vor veni toți din Clinceni, Domnești, care lucrează în București. Eu acolo stau, știu despre ce e vorba exact. Atunci, din punctul meu de vedere, trebuie să facem metroul așa cum a fost gândit inițial. Eu am vorbit cu Udriște (n.r. – Gheorghe Udriște) , cel care a gândit-o, și mi-a spus că metroul a fost gândit inițial să iasă la Domnești. Drept dovadă, au făcut liniile să poată continua. Eu o să mă duc la Ministerul Transporturilor așa încât să facem un proiect cu finanțare europeană pentru prelungirea metroului.

R: În Sectorul 6 încă există ghene de gunoi. Cum vă gândiți să rezolvați problema colectării selective a deșeurilor?

Este destul de grea această problemă pentru că densitatea este destul de mare. Aici va trebui să găsim niște soluții cu specialiștii. Mă gândesc că putem găsi un sistem în care ghena să fie făcută pe fracții – hârtie, sticlă, etc. Va trebui să luăm și alte măsuri. Dacă nu colectezi pe ghenă selectiv, taxa va fi mai mare. Trebuie gândit aici de experți. Nu poți cere unui politician să vină cu toate soluțiile pentru că altfel nu am mai avea nevoie de o primărie, ci de un singur om.

E foarte important, eu nu sunt specialist în toate lucrurile astea în care vorbim foarte de detaliu. Eu sunt specialist în luarea deciziilor. Eu știu cum să găsesc cei mai buni oameni și să aranjez datele ca decizia să fie optimă. Eu știu să fac analize și știu să citesc analize.

Sunt trei niveluri de luare a unei decizii. Primul este nivelul ad-hoc, întâlnit în Africa Subsahariană, Asia Centrală și la București, în care iau o decizie că așa mi se pare mie bine că așa am văzut la alții. Asta e o prostie. Nivelul doi, în care se ia decizia pe baza recomandărilor experților. Nivelul trei este atunci când iei decizii pe baza studiilor, ceea ce se cheamă „Evidence based policies”, decizii care trebuie planificate strategic și planificate bugetar, pentru că nu o poți face tot. Nu îți ajunge bugetul să faci tot.

R: V-ați exprimat public despre problemele din Piața Drumul Taberei: prețuri mari, speculanți, lipsa producătorilor. Ce soluții o să adoptați?

În primul rând, trebuie să vedem ce piețe sunt administrate de Administrația Piețelor, pentru că unele sunt concesionate pe ani de zile. Va trebui să văd cum arată acele contracte pentru că vreau să le amenajez. În piețe este un șir al șpăgii. Taraba costă puțin, dar costă mult mai mult șpaga. Atunci poți veni cu un sistem foarte simplu de licitații, unde să vină să liciteze producătorii.

În ceea ce privește fiecare piață în parte, comerțul trebuie să fie unul civilizat și nu aș vrea să dispară aerul de piață. Nu vreau să transform piața într-un supermarket. Eu mă duc la piața și pentru atmosfera de acolo. Nu vreau ca să fie totul super luxos, vreau ca să fie civilizat fără să piardă aerul de piață.

R: În Sectorul 6 avem o stradă care se numește Vasile Milea. Istorici precum Lavinia Betea sau Mădălin Hodor au solicitat schimbarea numelui acestei străzi, dat fiind rolul nefast jucat în istoria țării de generalul Milea. Doriți schimbarea numelui acestei artere?

Străzile sunt numite de către Consiliul General. Nu cred că strada Vasile Milea va mai trebui să se numească așa. Consilierii care vin din Sectorul 6 vor avea sarcini de la mine să găsească un nume mult mai potrivit. Eu mă gândesc la Doina Cornea. Mi se pare că ar trebui să poarte numele din istoria noastră recentă, unui luptător anti-comunist, un luptător pentru democrație și libertăți.

R: De asemenea, Piața și Parcul Drumul Taberei sunt denumite informal, am văzut și în programul dumneavoastră, după numele aparatcicului comunist Alexandru Moghioroș. Vă gândiți să-i dați o nouă identitate?

Drumul Taberei este suficient, îmi place.

R: Nu este prea generalist? Oamenii îi spun tot Moghioroș.

Asta este. Câteodată și străzii Sibiu îi spun Miron Constantinescu. Nu cred că dacă schimbăm un nume ar fi altfel. Generațiile se schimbă și cu timpul se rezolvă. Acesta trebuie să rămână cartierul Drumul Taberei și zona Drumul Taberei.

R: Ați criticat amenajarea peisagistică a Parcului Drumul Taberei. Din câte am observat părerile cetățenilor sunt împărțite. V-ați gândit să aduceți unele modificări?

Nu mai bag mai mulți bani. Va trebui să întreținem. Vreau să extind zona de spațiu verde. Nu am de gând să bag mulți bani într-un singur parc. Va trebui ca să identificăm terenuri pe care să le amenajăm. Va trebui să mă ocup de spațiul dintre blocuri. Nu foarte mulți oameni se vor duce în parc dacă vor avea la scara blocului. Mă gândesc în special pe Drumul Taberei, Crângași, Giulești, chiar și în Militari.

R: Vor avea oamenii voie să calce iarba?  

Cum să nu calce iarba? De aceea e iarbă, să fie călcată. Iarba se menține prin calitatea ei.

R: În final, vă rog să le explicați alegătorilor de ce trebuie să îl voteze pe Ciprian Ciucu pe 27 septembrie.

În primul rând, sunt specializat în administrație publică și guvernare. Am experiență de ani și ani de zile dând sfaturi și consultanță altora în guvernare, în regiune și în țară. Nu cred că fac parte din același film cu ei, mă refer aici la Gabriel Mutu și Rareș Mănescu. Ei se știu între ei, și-au predat unul altuia ștafeta. Oricât ar încerca să mi-l bage pe mine pe gât pe Mănescu nu vor reuși. Eu nici nu l-am cunoscut pe Mănescu. În schimb, Mutu și Mănescu și-au făcut procesul de predare-primire, și nu mă refer la hârtia de la preluarea mandatului, mă refer la tot ceea ce înseamnă predarea- primirea. Oamenii lui Mănescu sunt acum oamenii lui Mutu. Mutu era foarte prezent în luarea deciziei în Primăria Sectorului 6 în perioada lui Mănescu. În acea vreme nu a contat niciodată partidul. Mutu a fost membru PNL, și am fișa lui de înscriere, a fost membru PDL și membru PSD. El a fost traseist în funcție de cum și-a văzut interesul. Eu nu am fost traseist și nici nu o să fiu. Cred că oamenii mă pot vota cu încredere. În sfârșit, au cu cine.

 

Sursa foto: Inquam Photos/Octav Ganea 

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW