Monday, May 16, 2022
Jurnalism corect


CFR SA: 21 de șantiere feroviare operaționale pe calea ferată pentru creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 7 iulie 2021

În primul semestru al acestui an au fost finalizate lucrările de reînnoire a infrastructurii pe 35 de km de cale ferată, din ținta de 70 km de cale ferată, prevăzută în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025.

În ultimii 10 ani, în cadrul programelor de reînnoire a infrastructurii feroviare, pentru ridicarea restricțiilor de viteză, s-au executat lucrări, în medie, pe doar 10,5 km de cale ferată/an, ritm care atrăgea după sine accentuarea stării de degradare a rețelei feroviare naționale.

21 de șantiere operaționale

 În cadrul programului anual de reînnoire a infrastructurii și suprastructurii feroviare, derulat la nivelul celor opt sucursale regionale de cale ferată, sunt deja operaționale 21 de șantiere, unde se execută lucrări pentru restabilirea performanțelor tehnice ale liniilor de cale ferată, prin creșterea vitezei de circulație și, implicit, a gradului de confort și de siguranță feroviară.

În prima parte a semestrului al doilea, odată cu finalizarea procedurilor de achiziție de lucrări și servicii feroviare aflate în derulare, estimăm demararea lucrărilor pe alte 13 șantiere, la nivelul întregii rețele.

La ora actuală, lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară, incluse în programul anual de reînnoire, se desfășoară pe intervalele:

Chitila – Săbăreni – Ciocănești, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 50 km/h la 120 km/h

Pârvu – Costești, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 30 km/h la 100 km/h

stația Olteni, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește pe linia 2 de la 30 km/h la 120 km/h, și pe linia 3 de la 70 km/h la 120 km/h

Vălișoara – Caransebeș, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 70 km/h la 100 km/h

Deda – Reghin, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 50 km/h la 100 km/h

O altă secție de cale ferată importantă care urmează să fie reabilitată este Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei (firul II), unde viteza de circulație a trenurilor de călători, la finalizarea lucrărilor, va crește de la 30 km/h la 120 km/hpe o lungime de 38,6 km.

„Începând din acest an, datorită investițiilor companiei în achițiția de utilajele tehnologice de mare performanță, am optimizat metoda de abordare a acestor lucrări de reînnoire a infrastructurii, prin includerea în programele de lucrări a execuției în regie proprie. Adoptarea acestui concept atrage după sine reducerea costurilor de execuție și creșterea ritmului de implementare a lucrărilor. Programul investițional al companiei va continua, astfel încât să ne creștem capacitatea administrativă într-o maniera accelerată pentru a reuși să atingem în 4 ani targetul de kilometri reînnoiți prevăzuți în strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare” a declarat Ioan PINTEA, director general al CFR SA.

Sursa foto: CFR SA

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW