Saturday, June 15, 2024
Jurnalism corect


CFR a lansat licitațiile pentru modernizarea căii ferate Timișoara – Arad. Valoarea estimată a contractelor depășește 800 de milioane euro

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 19 octombrie 2020

CFR Infrastructură a lansat luni licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a căii ferate Timișoara – Arad (68,86 km). Valoarea estimată a contractelor pentru cele două loturi este de 3,9 miliarde lei fără TVA iar după finalizarea lucrărilor trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h.

Finanțarea este asigurată asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM) și bugetul de stat.

Lucrările ar trebui să se finalizeze la 3 ani și jumătate de la semnarea contractului. Întreaga durată de implementare este de 102 luni, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23.11.2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3)

Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D are o lungime de 13,86 km iar valoarea estimată a contractului este de 1,445 miliarde lei, fără TVA

Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. De asemenea, se vor executa lucrări:

– de construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitare a 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel și 2 podeţe de descărcare;

– de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

– de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.

– de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.

– se vor executa lucrări de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri de protecție și panouri de protecție.

Secțiunea Ronaț Triaj – Arad (lotul 4)

Lotul 4 Ronaț Triaj – Arad are o lungime de 55 km iar valoarea estimată a contractului este de 2,47 miliarde lei fără TVA.

Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent. De asemenea, se vor executa lucrări:

– de reconstrucție sau reparaţii/modernizare a 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate și 9 podeţe de descărcare

– de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

– de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se vor transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor.

– de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.

– se vor executa lucrări de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri de protecție și panouri de protecție.

Sursa foto: peundemerg.ro

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW