CFR a încheiat contractul pentru modernizarea căii ferate Lugoj – Timișoara
Compania CFR SA a încheiat luni, 28 noiembrie, cu constructorul spaniol FCC contractul pentru modernizarea lotului de cale ferată Lugoj – Timișoara (54,13 km), parte a liniei Caransebeș – Timișoara – Arad.
Durata de realizare este de 3 ani și 6 luni – 6 luni proiectare și 36 luni execuția. Valoarea înțelegerii este de 1,91 miliarde lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă. După finalizarea proiectului trenurile de călători vor putea circula cu până la 160 km/h, în vreme ce cele de marfă cu până la 120 km/h.
„Doresc să menționez faptul că, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu, directorul CFR SA.
Proiectul cuprinde lucrări în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare și alte cinci halte, modernizarea a 14 poduri și 39 podețe, lucrări specifice de exploatare feroviară și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
Vor fi realizate cinci pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare, două pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin și un pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului). De asemenea, vor fi montate panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6,35 km.
Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu
Comentarii