Thursday, April 18, 2024
Jurnalism corect


CFR a încheiat contractul de finanțare cu 8,7 miliarde lei prin PNRR pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 22 august 2022

CFR Infrastructură a anunțat luni, 22 august, încheierea contractului pentru finanțarea cu 8,77 miliarde lei, fonduri provenite de la Uniunea Europeană prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență, a lucrărilor de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad, pe o lungime totală de 162 km.

Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, este structurat în următoarele patru loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat:

Lotul 1: Caransebeș – Lugoj – Webuild SpA

Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est – FCC Construccion SA

Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D – Webuild SpA

Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D – Arad – Webuild SpA

Prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, primul obiectiv feroviar cu finanțare asigurată în cadrul PNRR, în valoare de 8,77 miliarde lei, vor fi efectuate lucrări complexe:

– dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului:

– refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h;

– modernizarea clădirilor de călători;

– construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;

– înfiintarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;

– desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate;

– lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R).

Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a rețelei feroviare TEN-T Core, și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW