Friday, May 7, 2021
Jurnalism corect


CFR a desemnat câștigătorul la licitația pentru reconstrucția podului de la Grădiștea, esențial pentru reluarea circulației feroviare între București și Giurgiu

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 6 noiembrie 2020

Firma austriacă Porr Construct a fost desemnată câștigătoare la licitația organizată de CFR SA pentru reconstrucția podului de la Grădiștea, esențial pentru reluarea circulației feroviare pe cea mai veche cale ferată din România, București – Giurgiu.

Valoarea contractului este de 472 milioane de lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

2 ani și jumătate, termenul de finalizare al noului pod

Lucrările la noul pod de la Grădiștea, esențial pentru reluarea circulației feroviare între București și Giurgiu, ar trebui finalizare la 2 ani și jumătate de la data semnării contractului. Termenul pentru proiectare este de 6 luni, 24 de luni ar trebui să dureze execuția lucrărilor, iar timp de o lună se vor desfășura verificări, teste. Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.

Proiectul prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana) a următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Podul s-a prăbușit în urmă cu 15 ani

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005. Presa a scris la vremea respectivă că prăbușirea podului feroviar a fost cauzată că în albia râului Argeș s-au făcut excavații.

Potrivit Club Feroviar, lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească prin localitatea Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două perechi de trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore.

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW