Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

CFR a desemnat câștigătorii licitațiilor pentru modernizarea a altor două loturi ale căii ferate Cluj Napoca – Frontieră Ungaria

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 20 octombrie 2022

Asocierea FCC Construcccion – Gulermak și asocierea Webuild – Impresa Pizzarotti – Salcef au fost desemnate joi, 20 octombrie, câștigătoare la licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a lotului 3 Poieni – Aleșd, respectiv lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria, parte a căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Frontieră. 

Valoarea ofertei transmise de FCC pentru lotul 3 Poieni – Aleșd este de 2,1 miliarde lei fără TVA, în vreme ce cea Webuild pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria este de 2,41 miliarde lei fără TVA. Dacă în următoarele 10 zile nu vor fi depuse contestații, CFR va putea încheia contractele.

Finanțarea acestui proiect este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Durata de implementare a contractului este de 3 ani și 6 luni de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor. După finalizarea lucrărilor viteza de circulație va fi de până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru cele de marfă.

Asocierea Railworks – câștigătoarea lotului 1

Tot joi, 20 octombrie, CFR a anunțat câștigătoarea licitației pentru lotul 1 Cluj Napoca – Agireș. Asocierea Railworks (Alstom, Aktor și Arcada) s-a clasat pe primul loc în cadrul evaluării cu o ofertă de 1,61 miliarde lei fără TVA.

Singurul lot rămas fără constructor desemnat este Aghireș – Poieni. Patru asocieri au depus oferte, valoarea estimată a acestui contract fiind de 1,47 miliarde lei fără TVA.

Modernizare din temelii

Proiectul cuprinde și modernizate stațiilor, haltelor de mișcare, modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, modernizarea podețelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor, modernizarea instalațiilor de electrificarea.

În același timp, vor fi montate instalații de centralizare electronică noi și va fi introdus sistemul de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).

Cel mai rapid tren de călători parcurge cei 152 km ai căii ferate Cluj Napoca – Oradea în 2 ore și 32 minute. După finalizarea acestei investiții, durata parcursului ar putea fi sub o oră și 30 minute.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW