Friday, March 29, 2024
Jurnalism corect


Ce își propune Lucian Bode să rezolve în timpul mandatului la MAI

By Matthew Garvey , in Politic Stirile zilei , at 25 decembrie 2020

Lucian Bode, noul ministru de Interne, are ca obiective pentru noul mandat adaptarea și modernizarea instituțiilor MAI, consolidarea capacității de reacție a ministerului, implementarea unui sistem modern de recrutate, formare și evoluție profesională a personalului din subordinea sa, debirocratizarea și transformarea digitală a serviciilor publice. 

Concret, Ministerul Afacerilor Interne își propune, pentru anii 2021-2024, să adopte o nouă Strategie de ordine și siguranță publică, să consolideze Sistemul Național Integrat pentru Situații de Urgență, să actualizeze anumite legi ce țin de instituțiile din subordine, să dezvolte capacitatea ministerului de poliție aeriană sau să implementeze un sistem unitar, integrat de pregătire profesională.

Principalele obiective ale MAI pentru 2021-2024

Așa cum reiese din Programul de Guvernare redactat de PNL, USR-PLUS și UDMR, pentru noul Guvern condus de Florin Cîțu, MAI are următoarele obiective pentru anii 2021-2024:

I. Adoptarea unei noi Strategii naționale de ordine și siguranță publică

Căutarea persoanelor dispărute, siguranța școlară, prevenirea delincvenței juvenile, combaterea violenței domestice, prevenirea agresiunilor de natură sexuală, precum și a infracționalității cu grad ridicat de impact emoțional și psihologic în comunitate sunt subiecte de interes direct pentru fiecare cetățean. MAI va urmări ca aceste priorități să fie corelate cu cele naționale și internaționale
referitoare la prevenirea și combaterea criminalității grave, a celei organizate și transfrontaliere, precum și a celei cu impact negativ asupra bugetului național și european

II. Consolidarea Sistemului Național Integrat pentru Situații de Urgență

Departamentul pentru Situații de Urgență se va consolida și își va dezvolta rolul de principală autoritate responsabilă în gestionarea situațiilor de urgență și de protecție civilă, iar împreună cu instituțiile din coordonare, va asigura dezvoltarea progresivă și continuă a
capabilităților de răspuns în situații de urgență și de protecție civilă, adaptarea mecanismelor de management al resurselor umane (sub toate aspectele care vizează încadrarea, dezvoltarea, pregătirea, formarea și perfecționarea personalului din sistemul național de urgență), creșterea rezilienței comunităților, dezvoltarea relației cu societatea civilă și a componentei de relații internaționale în domeniul protecției civile

III. Optimizarea funcțională a structurilor MAI

MAI va continua acest proces, prin reconsiderarea rolului sau comasarea unor structuri conexe, eliminarea situațiilor în care aceeași materie este gestionată de mai multe structuri, echilibrarea repartizării resurselor

Cadrul legal al Direcției Generale Anticorupție va fi revizuit pentru a oferi competențe doar pe aspectele de poliție judiciară. DGA va fi organizat pentru a redeveni un corp de elită.
Pentru îmbunătățirea accesului la resurse și eficientizare, Agenția pentru combaterea traficului de persoane va trece în subordinea Parlamentului.

Legea Jandarmeriei va fi actualizată pentru eliminarea dublărilor de competențe cu alte instituții (cum e SPP) iar doctrina de intervenție în forță va fi actualizată pentru a include o consultare cu factorii de decizie locală (primarii) în locul reprezentanților Guvernului.

Cadrul legal care guvernează Poliția locală va fi refăcut pentru a contribui la profesionalizarea acestui corp, integrat în cadrul MAI, care va fi în continuarea finanțat de către ausătoritățile publice locale

IV. Consolidarea mecanismelor de prevenire și combatere a încălcării legislației rutiere, prin utilizarea sistemelor de monitorizare a traficului rutier

O astfel de măsură, care va contribui decisiv la decongestionarea arterelor rutiere și la respectarea regulilor de circulație, poate avea mai mulți beneficiari: participanții la trafic, comunitatea, unitatea administrativ-teritorială, sistemul de impunere a legii

V. Dezvoltarea capacității MAI de poliție aeriană

Mobilitatea elementelor criminogene face necesar ca, la nivelul Inspectoratului General de Aviație, să funcționeze o structură care va sprijini misiunile MAI ce implică o componentă de poliție aeriană

VI. Consolidarea mecanismelor de realizare a comunicării publice

VII. Reconsiderarea rolului instituțiilor de formare profesională ale MAI și a mecanismelor de recrutare și formare

VIII. Implementarea unui sistem unitar, integrat, de pregătire profesională.

IX. Reconsiderarea unor elemente de statut profesiona

X. Transformarea digitală a unor servicii publice și activității interne a structurilor MAI

XI. Îmbunătățirea sistemului de management și de control al fondurilor financiare repartizate MAI

Sursă foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
MainNews

FREE
VIEW