Tuesday, October 19, 2021
Jurnalism corect


Câți bani au cheltuit partidele politice pentru candidații la alegerile prezidențiale

By Madalina Balaceanu , in Politic Stirile zilei , at 23 octombrie 2019 Etichete: , , ,

Campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 10 noiembrie a început, oficial, pe 12 octombrie și se va încheia pe 9 noiembrie. În cursa pentru scaunul de la Cotroceni sunt înscriși 14 candidați. 

Deși campania a început oficial pe 10 noiembrie, partidele au furat startul și au cheltuit sume uriașe de bani în afișajul outdoor în perioada de precampanie. Înainte de perioada oficială a începerii campaniei, imagini cu politicienii înscriși în cursa pentru alegerile prezidențiale au putut fi văzute pe blocuri, stâlpi sau diferite clădiri. După 12 octombrie, toate bannerele au fost date jos, fiind interzise prin lege.

Partidele folosesc banii publici pentru a-și lansa candidații prin afișe cu dimensiuni prevăzute de Legea 334 și în locuri speciale de afișaj electoral, dispuse prin decizia primarului.

Europaliberă a întrebat partidele politice câți bani au cheltuit pentru candidații lor, și astfel:

PNL a plătit peste un milion de euro pentru Klaus Iohannis

Partidul Național Liberal, al cărui candidat este Klaus Iohannis, a răspuns la solicitarea Europaliberă.ro că „suma cheltuită în perioada 1 septembrie – 11 octombrie pentru afișajul outdoor al candidatului PNL la prezidențiale, Klaus Iohannis, a fost de 4.685.242 lei fără TVA”. Liberalii au mai precizat că suma a fost achitată integral din subvenția primită în acest an de PNL.

Subvenția care intră în conturile PNL în acest an va fi de aproape 66 milioane de lei.

De asemenea, liberalii au mai spus că din suma totală plătită în precampanie, afișajul outdoor pentru Klaus Iohannis a fost în București în valoare de 1.084.000 lei.

Partidul Social Democrat, 5 milioane de lei pentru Viorica Dăncilă

PSD a cheltuit în campania pentru alegerile prezidențiale pentru Viorica Dăncilă suma de 4.900.55,37 lei din subvenții de la bugetul de stat și suma de 96.832,11 din finanțare privată.

În 2019, PSD beneficiază de o subvenție de aproape 144 de milioane de lei de la bugetul de stat.

USR-PLUS au cheltuit 400.000 de euro pentru Dan Barna

Suma cheltuită de Alianța USR-PLUS pentru Dan Barna a fost de 400.000 de euro, în care intră producția, transportul, instalarea și închirierea spațiilor.

„Întreaga sumă pentru afișajul outdoor a fost plătită de secretariatul general de la nivel central din subvenția primită lunar de USR, sumele obținute de partid din cotizații revin filialelor locale și sunt folosite pentru proiecte în teritoriu”, este răspunsul oferit de USR pentru Europa Liberă.

Pentru ca Dan Barna să se vadă în București, USR a alocat pentru afișajul outdoor „aproximativ 135.000 de euro”.

PMP a cheltuit peste 200.000 de euro pentru Theodor Paleologu

„Contractul PMP pentru afișajul outdoor este în valoare de 206.164, 44 euro, inclusiv TVA. Până în prezent, suma achitată este de 189,092 lei, sumă provenită din subvenții. Diferența urmează să fie achitată după campania electorală din subvenții și cotizații. Menționăm că a fost încheiat un contract cadru pentru toată țara”, susține PMP.

Subvenția PMP în acest an este de peste opt milioane de lei.

Autoritatea Electorală Permanentă nu rambursează partidelor politice sumele cheltuite în perioada de precampanie.

Inquam Photos/Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW